Kam jet?Města & regiony ČRNovinky

Brno očekává velmi dobrou turistickou sezonu

Brno letos očekává velmi dobrou turistickou sezonu po letech, jež negativně ovlivnila pandemie covidu. Sice jezdí hodně českých turistů, ale výrazně ubyli ti zahraniční. Právě na ty z okolních států se zaměřuje marketing města.
Foto: Shutterstock.com

Ideou Turistického a informačního centra v Brně (TIC) je, aby tito lidé přijeli a také co nejdéle zůstali. I proto nebude v létě víkend, kdy by se nekonala nějaká kulturní akce či festival, od druhé poloviny července na sebe přímo navazují a konají se i ve všední dny, řekla na tiskové konferenci ředitelka TIC Jana Janulíková.

„Naším cílem je přivést do Brna takové turisty, kteří tu zůstanou delší dobu, zajdou na nějakou kulturní akci, zastaví se v restauraci a ideálně tu zůstanou i více dnů,“ řekla zastupitelka Kristýna Černá, která má na starost marketing a cestovní ruch. Podle ní to vypadá jako nahodilá situace, když si turista sedne v centru na restaurační zahrádku a blízko něj se něco koná, ale je to cílená práce, aby centrum města hlavně o víkendu žilo. Město se také teď i s hoteliéry snaží orientovat na nový typ návštěvníků, protože silná kongresová turistika klesla na minimum.

Velkou novinkou pro návštěvníky bude nová výstava v Mincmistrovském sklepě s názvem Ohnivý kůň a drak. „Připravili ji lidé z Fakulty výtvarného umění VUT, je plná moderních technologií. Na zdi se budou promítat animace, které přiblíží nejvýznamnější historické okamžiky předindustriálního Brna,“ uvedla Janulíková.

Zdroj: CzechTourism

Podle primátorky Markéty Vaňkové město vytyčilo po covidu tři cíle, jejichž naplněním by se měl do Brna vrátit počet turistů, který byl ve městě před covidem. „Prvním cílem je, aby město žilo a měli jsme bohatou nabídku akcí přímo v ulicích. Druhou linií je nabídka nových zážitků a atrakcí, jednou z nich je očekávané otevření vodojemů pod Žlutým kopcem. A třetí cesta je zkvalitňování poskytovaných služeb. Zlepšujeme nabídku spojenou s turistickou kartou Brnopas a jednodušší bude její získání,“ uvedla Vaňková. Zároveň zdůraznila, že brněnské centrum má zůstat atraktivní i pro místní, čímž se liší od Prahy či dalších měst, kde už turisté vytlačili místní obyvatelstvo.

TIC se snaží připravit pro návštěvníky řadu témat, která jim mohou město představit i v jiných polohách, než jsou klasické památky. Půjde navštívit slavná místa sportu, brněnské kolonie či brněnské industriální památky. „Součástí je i projekt Fenomén Zbrojovka. Tento areál je pro Brno velmi důležitý a prochází v posledních letech velkou proměnou,“ řekla Janulíková. Místo staré rozlehlé továrny zde vzniká obytná, administrativní i volnočasová zóna. Město se chystá vydat o Zbrojovce i publikaci a TIC usiluje i o to, aby se podařilo zachytit co nejvíce vzpomínek pamětníků, kteří v továrně pracovali.

Reakcí na měnící se potřeby turistů je i vedle vydávání tiskovin projekt Poslouchej Brno. „Mnozí raději zvuk místo čtení. Už jsme nahráli 20 dílů o brněnských zajímavostech,“ řekla Janulíková.

Newsroom TTG / ČTK

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button