DopravaFrancieZahraničíZprávy

Air France se připravuje na přílet Airbusu A220

Společnost Air France pokračuje v obnově své flotily. Na konci září převezme první ze šedesáti objednaných letadel Airbus A220-300, která nahradí letadla Airbus A318 a A319 na krátkých a středních tratích.

Foto: Air France

První Airbus A220 určený pro Air France nedávno opustil lakovnu Airbusu v Mirabelu nedaleko Montrealu. Je připraven v nových barvách Air France, na přední části trupu má okřídleného mořského koníka, historický symbol letecké společnosti ztělesňující její bohatou historii. Jelikož je Airbus A220 vyroben z lehčích kompozitních materiálů, spotřebuje o 20 % méně paliva než letadla předchozí generace a má o 34 % nižší hlukovou stopu. Bude hrát rozhodující roli při dosahování cílů udržitelného rozvoje společnosti Air France včetně snížení emisí CO2 v absolutním vyjádření o 50 % na vnitrostátní síti z Paříže-Orly a na meziregionálních linkách do roku 2024, a snížení emisí CO2 na cestujícího/km o 50 % do roku 2030. Zkoušky, výcvik posádek
a bezpečnost letu při přípravě na příchod letounu A220 mají klíčový význam.

Než se nové letadlo připojí k pařížské letecké dopravě, aby přepravovalo zákazníky společnosti Air France, projde řadou pozemních a letových testů. Po svém příletu bude více než měsíc využíváno k výcviku letových posádek letecké společnosti, z nichž některé zahájily proces tzv. typových kvalifikací již loni v létě. Stejně jako u každého nového typu letadla vstupujícího do flotily společnost vytvořila dvě základní skupiny, z nichž jednu tvoří piloti a druhou letušky. Tito již kvalifikovaní členové posádky pak budou zodpovědní za školení svých kolegů v rámci interních programů schválených úřady.

V září loňského roku absolvovalo osm pilotů-instruktorů osmitýdenní teoretický
a praktický kurz ve školicím středisku Airbusu v Montrealu. V současné době školí své kolegy – včetně dalších 28 instruktorů, kteří doplňují tým pilotů pro zahájení výcviku, zejména pomocí simulátoru FFS (Full Flight Simulator) umístěného na zvedácích a sestaveného ve středisku letové simulace společnosti Air France na letišti Paříž-Charles de Gaulle. Jakmile společnost Air France převezme první letoun, bude tento výcvik na simulátoru doplněn přibližně 20 lety v reálných podmínkách s cílem získat typovou kvalifikaci A220-300. Na tomto letadle bude nakonec kvalifikováno téměř 700 pilotů Air France.

Stejný systém základní skupiny se používá i pro palubní průvodčí, přičemž od září do prosince 2021 bude v Curychu vyškoleno 14 palubních průvodčích. V současné době dokončují příručky a obsah výcviku, za jehož zajištění budou od září 2021 sami zodpovědní. Základní skupina vybrala a vycvičila skupinu 37 palubních průvodčích, kteří dokončí praktický letový výcvik palubních průvodčích, jakmile bude letoun A220 uveden do provozu. Na posádkové akademii Air France v Paray Vieille-Poste nedaleko Paříže-Orly byly instalovány dva modely dveří letounu A220, které slouží k výcviku přibližně 2500 palubních průvodčích.

Airbus A220 společnosti Air France bude moci přivítat 148 cestujících v konfiguraci
3-2 kabiny. Každé sedadlo bude vybaveno porty USB typu A a C a všichni cestující budou mít k dispozici Wi-Fi připojení ze svých osobních zařízení.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button