Turistické vizitky jsou nejpopulárnějším suvenýrem z cest

Turistické vizitky se staly fenoménem, který zastínil v posledních letech všechny ostatní turistické suvenýry. Samolepky s fotografií nějakého místa si lidé mohou lepit do předtištěného turistického deníku. Podle Marcela Goetze, který je dlouholetým propagátorem turistiky a úzce spolupracuje s vydavatelem Rudolfem Ropkem, má deník zhruba 100 000 lidí a další stále přibývají, řekl ČTK v rozhovoru na brněnských veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour.

Podle něj jde o vynikající nástroj pro propojování turistických cílů. „To je přesně to, čemu se celý život věnuju a co jsem dělal 25 let v jižních Čechách a teď to dělám v Praze,“ řekl Goetz, který je zároveň předsedou spolku Česká pohádková akademie. Loni například výrazně zvýšil návštěvnost Maroldova panoramatu na pražském výstavišti a dokázal návštěvníky nasměrovat i do dalších turistických cílů právě na výstavišti.

Vizitka je dnes jedním z hlavních nástrojů, jak o sobě dát turistům vědět. Nejen majitel turistického deníku, ale kdokoliv se může podívat na webu na mapu, kde jsou zobrazená místa s vizitkou, případně si může stáhnout aplikaci se stejnou funkcí. „Spousta lidí si plánuje výlety tak, že se na mapu či do aplikace podívá, kde je jaký turistický cíl, a tam jede,“ řekl Goetz.

Aktuálně má vizitku v Česku téměř 5000 míst a stále přibývají. Existují také vizitky restaurací, kulturních institucí, sportovní vizitky, speciální kategorií jsou vizitky různých jednorázových či pravidelně se opakujících akcí, existují i vizitky osobností či významných výročí. Již několik let nejsou vizitky pouze v Česku, ale i na Slovensku, v Polsku, Německu a Rakousku, menší počet jich je také v Maďarsku a v Norsku. Lidé si je lepí do deníku, kde je i prostor na poznámky, případně na razítka či vlepování jiných drobných suvenýrů.

Goetzovi se daří propojovat turistické cíle v Praze hlavně právě díky vizitkám, přes které se dostane k marketingovým pracovníkům jednotlivých míst a může s nimi spolupracovat. Cíle, které vizitku chtějí a dosud ji nemají, nemají těžký úkol a není to pro ně ani drahé. „Vstupní investice je asi 2000 korun a bez potíží naskočí do vlaku, který jede, a jsou okamžitě propojení s ostatními,“ řekl Goetz.

Ropek, který s vydáváním začal před více než deseti lety, se inspiroval tím, že chtěl vytvořit něco přehledného pro turisty, kteří touží zaznamenávat si své výlety.

Newsroom TTG, ČTK

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..