HotelyNovinkyRakouskoZahraničí

Kariéra v cestovním ruchu je opět cool! Skupina FMTG získala ocenění TOP zaměstnavatel Rakouska 2024

V letošním ročníku žebříčku trendů TOP zaměstnavatelů získala společnost Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) vítězství v kategorii cestovní ruch. S 31. místem v celkovém žebříčku byla rakouská hotelová skupina zároveň vyhlášena skokanem roku. Společnost se již řadu let zaměřuje na moderní a kvalitní vzdělávání zaměstnanců a atraktivní programy pro jejich udržení a úspěšně inspiruje odborníky a mladé talenty pro kariéru v cestovním ruchu.

Foto: FMTG

Business magazín trend ve spolupráci se společnostmi Statista, kununu a Xing letos opět vybral 300 nejlepších zaměstnavatelů v Rakousku. Skupina Falkensteiner Michaeler Tourism získala titul TOP zaměstnavatel 2024 v kategorii cestovní ruch. To však není vše –  ze 1400 hodnocených firem si FMTG zajistila 31. místo v celkovém žebříčku, čímž se stala skokanem roku.

„Pro nás jako zaměstnavatele je to významné ocenění a důležitá zpětná vazba, protože pochází přímo od našich zaměstnanců,“ říká Erich Falkensteiner, předseda dozorčí rady FMTG, který je pozitivním hodnocením potěšen. V rámci studie byli zaměstnanci mimo jiné dotazováni na ochotu doporučit svého vlastního zaměstnavatele. A tato ochota je u společnosti FMTG značná. „Mnoho žádostí přichází prostřednictvím našich zaměstnanců, kteří aktivně doporučují FMTG jako zaměstnavatele ve svém okolí. Pro nás je to ta nejlepší reklama,“ říká Otmar Michaeler, generální ředitel společnosti FMTG.

Foto: Falkensteiner Hotel Kronplatz

Rozmanitost cestovního ruchu

Rozmanitost kariéry v cestovním ruchu je ve společnosti FMTG patrná. Společnost kombinuje různé kompetence z pěti oblastí cestovního ruchu – hotelový provoz, vývoj, poradenství, investice a kempování. „I jako mezinárodně působící skupina cestovního ruchu s přibližně 2000 zaměstnanci jsme stále rodinným podnikem se silnou soudržností,“ vysvětluje Erich Falkensteiner.

Michaeler také zdůrazňuje možnosti rychlého postupu v rámci skupiny cestovního ruchu: „Naším mottem je: Podporovat a být výzvou! Ti, kteří chtějí a přispívají, jsou plně podporováni a mohou u nás velmi rychle postoupit v kariéře. A jsem přesvědčen, že v žádném jiném oboru nelze postupovat tak rychle jako v cestovním ruchu.“

Atraktivní benefity a možnosti školení

Kromě velmi atraktivních hotelů a kanceláří se skupina stará o různé potřeby svých zaměstnanců. Vyhledávaná je zejména flexibilní pracovní doba, možnosti osobního rozvoje a dovolená v hotelech. „Našim týmům také nabízíme pravidelná školení, individuální kariérní koučink a interaktivní workshopy,“ vysvětluje Michaeler. Kromě toho je k dispozici široká škála různých benefitů – s výhodami pro celou skupinu, jako jsou atraktivní ceny hotelů a specifické regionální nabídky v jednotlivých lokalitách.

V hotelových lokalitách společnost zaujme moderním ubytováním zaměstnanců, zdravým stravováním, různými sportovními a volnočasovými aktivitami, stylovým pracovním oblečením, flexibilní pracovní dobou a dalšími možnostmi. Navíc byl zaveden dobrovolný paušál na spropitné. Za každou noc a pokoj se připočítává 10 eur spropitného, pokud je to pro hosta přijatelné. Díky tomuto paušálu je pro hosty snadné a příjemné dávat spropitné – zaměstnanci profitují nejen z vyššího spropitného, ale také ze spravedlivého rozdělení v rámci týmu.

Zvláštní zaměření na mladé talenty

Skupina cestovního ruchu klade zvláštní důraz na mladé talenty. V současné době FMTG ve svých hotelech a rezidencích vzdělává 34 učňů – takzvaných Falkensteiner Youngstars. Tento trend je stoupající. Společnost nabízí svým mladým talentům řadu akcí, školení a koučování na podporu jejich osobního a profesního rozvoje včetně týmových dnů Youngstar, programů jako „Šéf na jeden den“ a „Pojďme si povídat & obchodní etiketa“ a programu „Youngstar Win Win“ pro řešení konfliktů. Kromě toho je aktivně podporována a financována účast v národních a mezinárodních soutěžích. Posilovány a podporovány však nejsou jen sociální dovednosti učňů, ale také školitelů prostřednictvím četných možností dalšího vzdělávání.

Firemní hodnoty a lojálnost zaměstnanců

Pro Ericha Falkensteinera hrají významnou roli také firemní hodnoty: „Vždy jsme byli odvážní, po celá léta jsme se drželi při zemi a chovali se k ostatním s respektem. Díky tomu se nám v průběhu let podařilo vybudovat silná partnerství – jak uvnitř firmy, tak i mimo ni.“ A to se odráží i v nadprůměrné délce setrvání zaměstnanců ve společnosti – v sezonních hotelech se míra návratnosti pohybuje kolem 70 %. „Ve společnosti Falkensteiner platí přísloví: Michaeler je potěšen loajalitou týmů k firmě: „Buď zůstanete dva měsíce, nebo navždy – i když se vrátíte po zastávkách v jiných firmách,“ říká Michaeler.

Pohostinství jako odvětví budoucnosti

Touha cestovat je nekonečná a dovolená je pro mnoho lidí základní potřebou. Navíc stále roste touha po pobytu v nedotčené přírodě. V tom spočívá značný potenciál pro cestovní ruch jako budoucí odvětví. Podle Otmara Michaelera to platí i pro kariéru v pohostinství: „Hotelnictví se poučilo z minulých chyb. Kariéra v cestovním ruchu je opět cool!“

Ukázat další

Související články

Back to top button