Města & regiony ČRNovinky

Ztráty z příjmů mezinárodního cestovního ruchu již pětkrát překonaly světovou hospodářskou krizi

Podle nejnovějších dat Světové organizace cestovního ruchu (UNWTO) došlo v prvním pololetí letošního roku k meziročnímu propadu mezinárodních příjezdů turistů o 65 % (-440 milionů příjezdů), v červnu pak dokonce o 93 %.

Masivní pokles poptávky se v prvním pololetí promítl do ztráty příjmů z mezinárodního cestovního ruchu. Ta dosáhla 460 miliard dolarů, což je pětkrát více než během světové hospodářské a finanční krize v roce 2009. Návrat na úroveň roku 2019 bude podle UNWTO trvat 2,5–4 roky.

Evropa byla druhým nejvíce zasaženým regionem ze všech světových trhů, přičemž v první polovině roku 2020 zde počet turistů poklesl o 66 %. Více než padesátiprocentní ztráty pocítily také Amerika (-55 %), Afrika a Střední východ (-57 %). Nejvíce zasaženy byly Asie a Tichomoří, první region, který pocítil dopad covid-19 na cestovní ruch, s poklesem počtu turistů o 72 % za období šesti měsíců.

Podle Světového turistického barometru, který vydala UNWTO, bude návrat na úroveň roku 2019, pokud jde o příjezdy turistů, trvat zhruba 2,5 až 4 roky. A to i navzdory předpokladům, že v roce 2021 dojde k postupnému oživování cestování, bude dostupná vakcína nebo léčba a důvěra cestujících se bude postupně zvyšovat.

Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které opět omezují cestování, spustila včera Světová organizace cestovního ruchu (UNWTO) na podporu globálního turismu nový nástroj Tourism Recovery Tracker.

CzechTourism reaguje na vývoj situace v Evropě

Návštěvnost hotelů, penzionů a kempů zahraničními hosty se v Česku v prvním pololetí propadla téměř o sedmdesát procent, domácích hostů ubyla zhruba polovina. V létě oživili poptávku tuzemští hosté, na podzim mají s prodloužením turistické sezony pomoci marketingové akce agentury CzechTourism. „Bohužel barva České republiky i ostatních zemí se na pomyslném semaforu neustále mění, a chceme-li pomoci podnikatelům přežít a současně vynakládat efektivně veřejné peníze, musíme naše kampaně přizpůsobovat co nejvíce je to možné,“ říká Jan Herget, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism, a pokračuje: „Podle poslední analýzy Asociace hotelů a restaurací ČR je nyní v Praze zavřeno 10 % hotelů a dalších 47 % hoteliérů uvažuje o tom, že zavře do konce roku. To je hrozivé číslo.“

„Na sousedních trzích jsme připraveni spustit online produktovou kampaň s cílem přilákat turisty na české hory, na advent do českých měst a do lázní. Zároveň připravujeme globální imageovou kampaň s cílem podpořit aktivity Letiště Václava Havla na získání dálkových leteckých linek (především z USA a asijských zemí) do Prahy,“ doplnil Jan Herget. Na tuzemském trhu pokračuje agentura s kampaní #světovéČesko. O nadcházejícím víkendu připomene CzechTourism na svých sociálních sítích Světový den cestovního ruchu. Složitou situaci diskutuje agentura také se zástupci krajů a regionů, asociací, podnikatelů a profesních svazů cestovního ruchu, se kterými se snaží určit priority agentury pro nadcházející období.

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button