Partnerská sekceZprávy

Značka Q přitahuje klienty

Partnerský článek

Pan J. V. , majitel hotýlku v podhůří Krkonoš, o tom jistě ví své. Logo udělované Českým systémem kvality služeb užívá už pár let. Byl jedním z prvních českých podnikatelů v cestovním ruchu, který tuto značku garance prvotřídních služeb získal.

Foto: Shutterstock

Proč jste se rozhodl do Českého systému kvality služeb zapojit?
Jsme český, navíc nevelký podnik. Nejsme součástí žádné hotelové sítě, takže hosté nemají jak poznat, že poskytujeme vysoce kvalitní služby. Samozřejmě máme na webovkách reference, jenže lidé si myslí, že je mohl napsat kdokoli. Třeba já. Takže jsem uvítal, že se objevilo něco jako razítko kvality.

Váš podnik je však dost specifický, není na něj systém až moc univerzální?
Víte, potřeby zákazníků a jejich požadavky na kvalitu jsou si všude dost podobné. Zásady řízení kvality ČSKS, kterých se držíme, se odvíjejí právě od těch nejpodstatnějších. Nesmíte také zapomenout, že jde o flexibilní a adaptibilní systém. Nic vám nenutí, jen doporučuje, poskytuje informace, odborné a praktické poznatky. Co si z nich pro svůj podnik vezmete, je na vás.

Jak se vám podařilo certifikát získat?
Už na prvním školení Ministerstva pro místní rozvoj ČR jsem do-stal spoustu nápadů, jak služby zlepšit. Potom jsme s týmem dali dohromady vizi hotelu. Teď za ní jdeme. Kdybychom fungovali pouze v zajetých kolejích, nikdy bychom nezvýšili kvalitu služeb natolik. Občas to sice nebylo snadné, ale už jsme se dokonce naučili správně pracovat i se stížnostmi. Bereme je jako zpětnou vazbu a podnět ke zlepšení. Certifikát máme na tři roky, každoročně musíme provést aktualizaci. Letos nám s ní pomáhá agentura CzechTourism. Jde o takovou revizi, ohlédnutí. Znovu se zamyslíme, zda splňujeme očekávání zákazníků a dostatečně rychle reagujeme na novinky a trendy. Co bylo loni žhavě módní, může být v příští sezoně bráno jako samozřejmost.

Teď už máte s ČSKS dobrou zkušenost. Ale co na počátku? Co vás přesvědčilo, že bude fungovat?
Hlavně to, že jde o systém licenční. Vychází z německého Service Qualität Deutschland (SQD), který už funguje asi deset let a přináší výsledky. Vždycky jsem ho kolegům za hranicemi trochu záviděl a ptal se, proč nemáme něco podobného.

Co vám značka Q přináší dnes?
Troufám si říct, že z ní žijeme. Odlišila nás od přímé konkurence. V okolí jsme jeden z mála podniků, který může kromě jiných benefitů nabídnout oficiálně potvrzenou jistotu kvality služeb. Máme vhodně nastavený systém komunikace, rozděleny odpovědnosti a vizi, kam směřujeme. Vážíme si, že se k nám hosté vracejí. Já jsem navíc opravdu pyšný na to, že se nám díky systému kvality podařilo minimalizovat fluktuaci zaměstnanců, což je v dnešní době opravdová konkurenční výhoda.

[box]

Oblasti, v nichž vám ČSKS pomůže:
– Naplňování očekávání zákazníků.
– Rozvoj tzv. soft skills, tedy zejména komunikačních dovedností zaměstnanců.
– Zvýšení efektivity komunikačních procesů jak na externích (zákazníci, dodavatelé, spolupracující organizace), tak interních liniích (vedení a zaměstnanci).
– Rozvoj firemní kultury.

Více na www.sluzbyQ.cz

[/box]

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat
Close
Back to top button