TOPTrendyZahraničí

Touha cestovat přese všechno přetrvává

Příroda, klídek, objevování nedalekého okolí. Ale i dobrodružství, touha nechat se rozmazlovat, poznávat neobyčejná místa a třeba i ochutnávat místní speciality. To budou hnací síly pro obnovení cestování v letošním roce.

I v minulém roce, kdy bylo cestování silně omezeno, bylo vidět, že touha cestovat nezmizela, mnoho lidí se cestování odmítlo vzdát. A jak to bude letos? Tým veletrhu Bit Borsa Internazionale del Turismo se pokusil vysledovat, jaká přání, přes všechna stávající omezení, cestovatelé mají.

Dovolená v přírodě nedaleko, ale s pomocí digitálních technologií

Téměř všichni operátoři a analytici předpovídají, že bude pokračovat turistika v blízkém okolí, a to zejména v přírodě. Podle průzkumu portálu TripAdvisor plánuje 21 procent Italů zůstat blízko domova, 16 procent nehodlá navštívit destinaci vzdálenější než 90 minut od domova a 33 procent cestovatelů si hodlá vybrat cíl vzdálený od domova jen o něco málo více než 90 minut. Ve Velké Británii dosahuje podíl těch, kteří hodlají zůstat blízko domova, 24 procent, v USA 29 procent. To je trend, který by mohl prospět např. horským destinacím v blízkosti silně obydlených oblastí, jako jsou třeba Alpy nebo Apeniny, malým malebným vesničkám i vinným stezkám, neboť víno a pití zůstává pro cestování stále silným motivem.

V tom všem ale budou hrát roli i technologie. Jiný průzkum, tentokrát provedený společností OPPO Smart Studies, zjistil, že hygienická opatření povedou k tomu, že cestovatelé zvolí tzv. „precision tourism“, tedy cestu do detailu naplánovanou s pomocí digitálních a online nástrojů. S tím by měli touroperátoři i destinace počítat.

Foto: Masseria Il Melograno, Monopoli

Hýčkání nových cestovatelů

Podle společnosti ShopFully´s Consumer Observatory je mezi zákazníky nejčastějším přáním znovu cestovat, a to u více než 40 procent z nich. A jelikož současná situace omezila finanční možnosti střední střídy, bude letos třeba nabídnout unikátní zážitky pro cestovatele s omezeným rozpočtem. Ostatně, již několik let je luxus definován spíše než cenou, destinacemi a zážitky, které si dopřejete tzv. jednou za život. Malinké restaurace, památky, kam je omezený přístup… možností je nekonečně mnoho.

Dalším velkým úkolem pro aktéry v cestovním ruchu bude zkombinovat detailní plánování s touhou po spontánnosti. Podle průzkumu Hotels.com přesně tohle bude charakterizovat návrat k cestování po roce s tolika nařízeními a omezeními. Jak na to? Hýčkáním. Nabízet upgrady, ještě lépe se starat o hosty v restauracích a u snídaní, nabízet výlety a originální zážitky mimo hotely.

Foto: Masseria Il Melograno, Monopoli

Přes všechny objektivní těžkosti panuje mezi operátory pocit, že sektor turismu je pružný a odolný a obměňuje nabídky tak, aby byl připraven na okamžik, kdy se touha po cestování bude smět opět svobodně projevit.

Newsroom TTG

 

 

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button