Tomáš Duroň: Nákupní turistice se daří i u nás

Nově vzniklé turistické oddělení Fashion Arena Prague Outletu, největšího outletového centra u nás, přichystalo první ucelenou nabídku nákupní turistiky pro české i zahraniční cestovní kanceláře. Nejen o ní jsme si povídali s ředitelem centra Tomášem Duroněm.

Tomáš Duroň, Foto: archiv Fashion Arena Prague Outletu

Tomáš Duroň, Foto: archiv Fashion Arena Prague Outletu

Fashion Arena Prague Outlet je největším outletovým centrem v České republice. Koncem loňského roku jste oslavili sedm let od začátku existence. Jak se za tu dobu Fashion Arena proměnila a jak se proměnila její prodejní strategie?

Do roku 2015 a zároveň osmého roku našeho fungování jsme vstoupili s několika prioritami. Na prvním místě bych rozhodně zmínil zvýšený důraz na obsazování obchodních jednotek prémiovými brandy. Chceme si vybírat, abychom se mohli stále více profilovat jako centrum zaměřené na módu a životní styl celkově.

Zmiňujete obchodní jednotky, chystáte také nějaké změny, pokud jde o služby, oddychové zóny, zkrátka celkový vzhled Fashion Areny?

Rádi bychom naši nabídku maximálně zatraktivnili. Máme proto v plánu komplexní inovace. Kromě kvalitních mezinárodních značek chceme zvýšit i počet akcí pořádaných pro zákazníky a rozšířit je například o výstavy, aby nakupování u nás mělo určitou přidanou hodnotu. Velké změny čekají i stávající vzhled Fashion Areny. Zvětšíme zelené plochy, upravíme terasy, dětské hřiště… zkrátka celkově zútulníme odpočinkové zóny. Za důležité považujeme také rozšíření nabídky občerstvení o známé a vyhledávané poskytovatele. Chceme docílit toho, aby si u nás s chutí na oběd zašli naši i zahraniční návštěvníci.

Zdá se, že nabídka vašeho outletu prochází stále nějakými změnami…

To, že průběžně reagujeme na poptávku ze strany zákazníků i na rychle se měnící trendy ve službách obecně, považuji za samozřejmé. V prosinci loňského roku jsme proto mimo jiné otevřeli nové Informační centrum, které poskytuje návštěvníkům především základní informace o Fashion Arena Prague Outletu a nabízí ke koupi naše dárkové poukazy. Zahraničním hostům jsou jeho pracovnice navíc schopny doporučit zajímavá místa, která by si v Praze nebo v České republice neměli nechat ujít. Zájemcům zajišťují rovněž dopravu taxislužbou, dobití telefonu apod. Nerezidentům EU pak slouží toto centrum jako místo výplaty DPH (Global Blue VAT cash refund point).

Mluvil jste o zahraničních návštěvnících, jaké národnosti u vás nakupují nejčastěji?

I přes pokračující krizi v cestovním ruchu tvoří nákupy zahraniční klientely významnou část našich tržeb. Nejvýznamnější počtem i objemem transakcí jsou rozhodně ruští zákazníci, dále pak turisté z Izraele, Číny a Koreje.

To znamená, že se nejedná pouze o lidi, kteří u nás nějakou dobu např. pracovně pobývají, ale také o turisty. Jak se o vás někdo, kdo přijede do ČR jen na krátký pobyt, dozví?

Mezi našimi zákazníky jsou obě zmiňované skupiny. Pokud jde o turisty, založili jsme po vzoru zahraničních outletů oddělení, které se turismu na denní bázi věnuje. Jeho cílem je zkvalitnění služeb poskytovaných této cílové skupině a její informování prostřednictvím užší spolupráce se subjekty působícími v cestovním ruchu.

Foto: archiv Fashion Arena Prague Outletu

Foto: archiv Fashion Arena Prague Outletu

Můžete mi to trochu přiblížit?

Pružně jsme zareagovali na nejnovější trend v turistickém ruchu, což je nákupní turistika, a jako jediní na trhu (v rámci nákupních a outlet center) nabízíme cestovním kancelářím jak v Čechách, tak v zahraničí, průvodcům, hotelům a dalším subjektům speciální produkt pro jejich zákazníky. Jedná se tak o vzájemně výhodnou spolupráci, při které my získáváme novou klientelu, turisté výjimečné benefity u nás v outletu a naši partneři (CK, hotely apod.) možnost zkvalitnění a zatraktivnění vlastní nabídky.

Liší se spolupráce podle toho, z jaké země zákazníci přicestují?

V některých případech určitě ano, proto se snažíme řešit jejich potřeby individuálně. V úzké spolupráci s CzechTourismem například aktivně pracujeme na propagaci Fashion Areny na klíčových asijských trzích. Soustředíme se zejména na klienty z Číny a Koreje. Pozorně sledujeme veškeré aktivity MMR a CzechTourismu na těchto trzích a snažíme se využít zájmu o ČR a oblibu shopping tours u klientů z těchto zemí. Abychom konkrétně těmto turistům zajistili co největší komfort, vstoupili jsme do jednání se společností provozující jednu z nejpopulárnějších čínských platebních karet. Dosáhli jsme toho, že platební karta UnionPay je akceptována v prvních obchodech našeho outletového centra.

Cestovní ruch je úplně odlišná disciplína. Dalo vám práci se zorientovat, nebo jste se adaptovali snadno a rychle?

Rozhodně je to disciplína, kterou jsme nechtěli podcenit. Proto jsme se v letošním roce stali přidruženými členy ACK ČR. Snažíme se aktivně využívat výhody členství v jedné z nejsilnějších profesních organizací cestovního ruchu a efektivně komunikovat nabídku ostatním členům asociace. Chceme se tak zapsat do povědomí široké odborné veřejnosti. A myslím, že se nám to daří. Už se nám díky tomu podařilo navázat četná obchodní partnerství, a já věřím, že je to teprve začátek.

Jiří Andres

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..