LidéNovinkyRozhovory

Sylva Brouková: Bez spokojeného personálu by to nešlo

Pár metrů přes řeku od grandiózního Grandhotelu Pupp stojí půvabný palác Quisisana. Kdysi z jeho oken Anton Pupp, který ho postavil pro svou manželku Marii Mattoniovou, hleděl na to, jak postupuje stavba právě Grandhotelu. Budova s bohatou historií – původní penzion, ve kterém sídlil nejen německý lazaret, ale i kasárna sovětské armády – byla v roce 2012 citlivě zrekonstruována a dnes je z ní luxusní hotel. Nejen o tom, čím je hotel výjimečný, jsme hovořili s jeho ředitelkou paní Sylvou Broukovou.

Foto: Amara Zemplinerová
Foto: Amara Zemplinerová

Quisisana Palace není jediným luxusním hotelem v Karlových Varech, navíc je relativně mladý. Jak se vyrovnáváte s poměrně velkou konkurencí ve městě?

Je pravda, že Karlovy Vary mají hotelů hodně, ale těch luxusních nabízejících kvalitní služby a skvělé vybavení není tolik, jak se zdá. Myslím si, že i na přesyceném trhu si klientela ten svůj hotel vždy najde. Nové hotely sice rostou jako houby po dešti a každý rok přibývají nové, troufám si ale tvrdit, že tak dobře vybavený hotel jako ten náš, a to i pokud jde o kvalitu služby, v Karlových Varech nenajdete.

Čím je tedy váš hotel tak výjimečný?

Snažíme se odlišit od konkurence individuálním přístupem ke klientovi, kvalitou nabízených služeb a perfektním servisem. Inovativní přístup a každodenní práce na sobě samých, vytváření příjemného klimatu a téměř rodinná atmosféra je to, co nás nejvíce odlišuje. Základem opravdu výborného hotelu je personál, a my se snažíme, aby byl co nejkvalitnější. Např. když připravujeme nové menu pro naši restauraci, všichni zaměstnanci ho musejí ochutnat. Díky tomu ho znají z vlastní zkušenosti a pak třeba i paní pokojská může klientovi, kterého potká na chodbě, doporučit specialitu na jídelním lístku. Všichni naši zaměstnanci musejí v hotelu také alespoň jednou přenocovat v rámci zaškolení. Všimnou si tak věcí, které by jinak v běžném provozu nepostřehli.

Máme samozřejmě výhodu, že jsme malý butikový hotel, ve velkém by to bylo obtížnější. Také se u nás dobře vaří, zásadně z čerstvých lokálních surovin. Proto není náhodou, že v době Mezinárodního filmového festivalu si Richard Gere, který bydlel naproti v Puppu, nechal vařit vegetariánské jídlo z naší kuchyně. Jsme ale i jinak vstřícní, například host, který nás navštěvuje častěji, tu má své peřiny, které nepoužívá nikdo jiný. Jsme rovněž jediným hotelem v Karlových Varech, kde se podávají servírované snídaně, a to ani nemluvím o našich pokojích velkorysých rozměrů, ze kterých je navíc úžasný výhled.

Hotel Quisisana Palace patří do asociace Small Luxury Hotels of the World, do které se každoročně hlásí přes 1000 hotelů, ale s žádostí o členství uspěje pouhých 5 %. Kdy se hotel stal členem a jaké nároky jsou v procesu přijímání na hotel kladeny?

Už před otevřením hotelu jsem chtěla, aby Quisisana patřila do této prestižní asociace, a proto jsem se ještě na poslední chvíli snažila doladit a přizpůsobit detaily zařízení a stavby tak, aby vyhovovaly tvrdým nárokům asociace SLH. To se povedlo a vstupním řízením jsme v roce 2012 prošli naprosto hladce. Máme pravidelné kontroly a tzv. mystery hosty, kteří hlídají a kontrolují kvalitu, a musím s radostí prohlásit, že jsme v tomto ohledu vždy hodnoceni na výbornou. Členství v asociaci je pro nás užitečné, například nám nejvíce generuje anglicky mluvící klientelu. Nedávno jsme měli plný hotel hostů z Las Vegas. Být v asociaci však nepomáhá jenom nám, je to prospěšné i pro město. Hodně turistů do Karlových Varů přijede právě proto, že tu je český hotel, který je členem SLH, i když je zatím jediný. Při přijímání hotelu do SLH jsou kladeny vysoké nároky nejen na vybavení a know-how, ale i na kvalitu servisu a atmosféru v hotelu.

Ze kterých zemí převážně přijíždějí vaši hosté a jezdí k vám opakovaně?

Ano, máme neustále se rozšiřující portfolio stálých hostů, někteří hosté náš hotel navštěvují dokonce pravidelně ve čtvrtletních intervalech. Jedná se převážně o hosty z německy mluvících zemí a z Ruska. Německá a česká klientela převažuje mezi jednodenními hosty, kteří si přijedou pochutnat třeba jen na jídle nebo domácích dortech a výborné kávě.

A jak jste na tom s obsazeností?

Myslím, že oproti jiným hotelům celkem dobře. Září bylo velmi dobré, uvidíme, co přinese říjen. Hodně jsme se soustředili i na golfovou klientelu, vytváříme golfové balíčky, které obsahují vše, co je pro golfistu potřeba, až po čištění golfových bot. Spolupracujeme s rakouskými golfovými kluby. Mimochodem, je poměrně těžké přesvědčit zahraniční klientelu, že tu máme skvělá golfová hřiště. Často o nich nevědí, a přitom jsou ta hřiště opravdu kvalitní a pěkná.

Děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

 

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button