DopravaTrendyZprávy

Student Agency prodala v loňském roce letenky za více než 3 miliardy

Partnerský článek

Za rekordní 3,3 miliardy Kč prodala v loňském roce 2016 skupina Student Agency letenky zákazníkům v České republice a na Slovensku. Jedná se o tržby výhradně z prodeje letenek – bez zahrnutí jakýchkoli dodatečných služeb, jako jsou pojištění, ubytování apod. Z hlediska počtu kusů se pak jedná o přibližně 370 tisíc letenek vystavených v roce 2016.

Nový web Student Agency

Meziročně prodeje letenek u Student Agency vzrostly z hlediska tržeb přibližně o 5 %. Skupina Student Agency díky tomu dále posílila pozici jedničky u českých zákazníků v prodejích letenek (druhý největší prodejce letenek ve sdělovacích prostředcích prezentoval, že za letenky v roce 2016 utržil 2,8 miliardy Kč).

Důvodem poklesu cen letenek, kdy průměrná cena letenky klesla z 10 400 Kč na 9 400 Kč, jsou kromě nízkých cen paliva také změny v obchodní a tarifní politice tradičních leteckých společností, které po vzoru low-cost dopravců a v rámci cenového boje v řadě případů vyjmuly ze základní ceny některé části servisu, které ne všichni cestující standardně chtějí využít (strava, přeprava zavazadel, rezervace sedadla apod.).

 

Růst počtu cestujících do dálkových destinací

V roce 2016 byl jedním z hlavních trendů růst počtu cestujících v dálkové dopravě, a to jak díky poklesu cen tak i nárůstu kapacit dopravců, kteří létají do a z České republiky a do okolních zemí. To platí zejména o trase Praha – Dubaj, kde došlo jak k navýšení kapacity a počtu spojů, tak samozřejmě díky tomu k poklesu cen, a to i včetně letenek u dopravce Emirates, který je jinak spíše konzervativní z hlediska snižování cen. Počty cestujících do Dubaje tak v roce 2016 rostly o rekordních 25 %. Růst byl ale zaznamenán i na dalších dálkových trasách do destinací v Thajsku, Srí Lance, na Maledivách, Zanzibaru, Číně, Kubě a v neposlední řadě také v USA.

Oblibě se těšily také evropské destinace, kde ceny letenek zůstávají standardně na nízké úrovni. V žebříčku nejvyhledávanějších destinací tak v roce 2016 figurovaly:  Evropa: Londýn, Paříž, Řím, Barcelona, Amsterdam, Moskva; mimoevropské destinace: Dubaj, Bangkok, New York, Colombo, Denpasar a Miami.

 

Roste podíl Čechů, kteří si své volnočasové cesty organizují sami

V individuální letecké přepravě vidíme trend, kdy vedle standardních cest na dovolené s cestovními kancelářemi opět roste počet „tzv. edukovaných volnočasových cestujících“, kteří si své cesty například na dovolené či kratší víkendové pobyty organizují sami, jsou schopni se dohovořit cizím jazykem a pro tyto cesty si pak kupují letenky – jak do evropských, tak i mimoevropských destinací. Tento trend jde ruku v ruce s růstem nabídky spojení – jak od tradičních tak i low-cost dopravců (které také prodáváme), což se pak projevuje na růstu prodeje letenek. Cestování těchto klientů přispívá i to, že dneska je díky technologiím možné de facto pracovat odkudkoliv. V neposlední řadě je pak příznivým faktorem i celkově dobrá kondice ekonomiky a pokud dojde v průběhu roku k posílení koruny, dá se očekávat v tomto segmentu další výrazný nárůst.

 

Více on-line a smartphonů a méně tabletů

S výše uvedeným trendem souvisí také převažující popularita nákupu letenek on-line, kdy 60 % zákazníků dává přednost vlastnímu výběru a nákupu letenky přes internet – a to jak za využití počítače tak přes jednoduchou a přehlednou mobilní aplikaci, kdy lidé si letenky vyhledávají i například ve volných chvílích pohodlně přes počítač či telefon a právě to často díky výhodně ceně vede k rychlému nákupu letenky. Zároveň právě rozvoj smartphonů a „zvětšování“ jejich displejů vedlo k zajímavému vývoji, kdy přes celkový nárůst v segmentu on-line nákupů letenek došlo k poklesu podílu využívání tabletů právě ve prospěch nových generací smartphonů, a to až o 9 %.

Právě jednoduchost a určitá „hravost či aspekt soutěživosti“ při vyhledávání letenek přispívá k tomu, že Češi v největší míře dávají přednost on-line hledání letenek přes srovnávače cen letenek a v největší míře právě přes www.studentagency.cz, kde na jednom místě vidí jak ceny standardních síťových leteckých společností tak nízkonákladových dopravců a mohou srovnat jejich ceny i rozsah servisu. Právě díky tomu se i v loňském roce u některých klíčových destinací, jako je například Paříž a další evropské destinace, jasně ukazovala výhodnější nabídka dopravce ČSA nebo Air France oproti low-cost dopravcům.

 

Letenky pro zákazníky vlaků a autobusů RegioJet

„Také v letošním roce očekáváme další růst v prodejích letenek, investujeme do vývoje dalších funkcionalit na webu, chceme více propojit naše produkty – tj. nabídnout jednodušeji např. letenku + jízdenku na letiště nebo dopravu taxi. S ohledem na růst počtu zákazníků pod značkou vlaků a autobusů RegioJet, kterých jen v loňském roce bylo dohromady  více než 15 milionů, chceme vedle značky Student Agency propojit prodej letenek a zájezdů také více se značkou RegioJet. Ten nově nabídne přímo svým zákazníkům letenky ve spolupráci s největším prodejcem letenek v ČR. Spojíme síly a nabídneme další zajímavé slevy a cenové balíčky výhradně pro naše zákazníky – slevy na dopravu na letiště našimi vlakovými a autobusovými spoji nebo naší taxi službou Tick Tack a Green Prague,“ doplňuje Věra Janičinová, ředitelka letenek Student Agency.

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button