Služební cesty na vzestupu?

Služební cesty na vzestupu? Naznačuje to aspoň studie Global Travel Price Outlook. Útraty při služebních cestách by měly za rok 2014 stoupnout o 6,9 %, v roce 2015 dokonce o 8,6 %. Slabiny všech statistik však spočívají v tom, že se daná čísla nemusejí projevit ve všech oblastech. Ovlivnit je může například i rusko-ukrajinská krize, snížené rozpočty podniků spjatých s národními ekonomikami či převýšení nabídky nad poptávkou.

Ilustrační foto, Zdroj: CzechTourism

Ilustrační foto, Zdroj: CzechTourism

Francie uvádí nárůst útrat během služebních cest o 5,4 % v roce 2014 a pro rok 2015 počítá +5,5 %. Je to méně než v Německu, kde se hovoří o nárůstu o 7 % v roce 2014 a o 10,6 % v roce 2015. Pro východ Evropy se po letošním poklesu předpovídá velký nárůst v roce 2015. Pokud jde o Asii, japonské ekonomické problémy mají letos snížit příjmy z obchodních cest o 1,8 %. V Číně se však příjmy ze služebních cest mají letos navýšit o 16,5 %, v roce 2015 dokonce o 17,8 %.

A jaký je vztah mladé generace ke služebním cestám? Především o ně mají značný zájem. Mnohdy si je také prodlouží o vlastní dovolenou, což nebylo vlastní předchozí generaci. Všichni využívají chytré telefony a vlastní aplikace spjaté s příslušnou cestou. Jak uvedl Tourmag.com, v USA tvoří mladí lidé téměř celou jednu třetinu účastníků služebních cest a do pěti let by měl jejich podíl stoupnout na 50 %. Mladí lidé během cesty také více utrácejí.

Podle francouzské studie Reseau de veille en tourisme mladou generaci charakterizují rezervace na poslední chvíli, volba letenek, které je možné vrátit, často mění sedadlo za jiné s více prostorem pro nohy, rádi si dopřejí špičkové jídlo, vyžadují Wi-Fi na palubě. Asi třetina mladých lidí, kteří využívají míle, rezervuje svoji cestu přes inteligentní telefon, 20 % využívá tablety, zatímco u starší generace je to jen 12 %. To vše vedlo řetězec Marriott k novátorskému vizuálnímu konceptu na adrese Meetings imagined, která poskytuje řadu informací o posledních trendech služebních cest a také řadu inspirativních obrázků vybízejících ke kreativitě. Klienti mohou spolupracovat s hotely, sdělit své osobní požadavky, konzultovat zkušenosti své i jiných. 80 % mladých lidí dá na komentáře na internetu, na druhé straně neváhají zkritizovat to, co se jim nelíbí v hotelu, v dopravě či v restauraci.

65 % mladých účastníků služebních cest považuje za vzrušující objevovat nová města, kam jejich cesty směřují. Překvapující může být, že se neváhají ubytovat ani v mládežnických hostelech, zejména když mají malý rozpočet. Jsou pružní, neobávají se náhlých změn a rozhodnutí, jsou sebejistí. Jak dlouho jim to vydrží, je jiná věc.

maj

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..