DopravaZprávy

Růžový, nikoli zelený autobus

Po deregulaci dálkové autobusové dopravy v Německu v roce 2013 vzal celý trh útokem doslova i obrazně zelenáč: Flixbus. Za šest let si mnichovská firma vybudovala zcela dominantní postavení. Nyní však v Severním Porýní – Vestfálsku povstávají noví konkurenti…

Kvazimonopolním postavením Flixbusu hodlají nyní otřást čtyři autobusové společnosti ze spolkové země Severní Porýní – Vestfálska vystupující pod značkou Pinkbus. K dosažení tohoto cíle zvolili růžovou barvu autobusů a (aspoň nyní zpočátku) neobvyklou cenovou politiku: jízdenka stojí 25 euro bez ohledu na to, kam jedete, jak daleko jedete a kdy si jízdenku koupíte. Rezignace na maximalizaci výnosů, a tím i na akční nabídky, je jeden z charakteristických rysů, kterými se chce Pinkbus odlišit od Flixbusu. Druhým rysem jsou výhradně přímá spojení bez přestupů a zastávek.

„Zákazníci, kterým jde hlavně o nízkou cenu a jsou kvůli ní ochotní měnit přepravce, nejsou naší cílovou skupinou. Nás zajímají zákazníci, kterým jde o výhodný poměr mezi dobou jízdy a cenou jízdenky,“ uvedl Christian Höber, spoluzakladatel Pinkbusu, pro německý odborný portál fvw.de. Přeloženo do prosté řeči to znamená, že díky přímým spojům bez zastávek dokáže růžový autobus být v cíli až od dvě hodiny dřív. A zároveň cena 25 eur je pořád méně, než co stojí vlak či letadlo.

Nový dopravce na začátku vyjel se sedmi růžovými dvoupatrovými autobusy Neoplan Skyliner, a to na linkách Berlín–Mnichov, Mnichov–Düsseldorf a Düsseldorf–Berlín. Zpočátku se počítá s jedním spojením denně v každém směru, což dělá dohromady šest jízd. Autobusy vyjíždějí mezi osmou a půl desátou ráno. Ke stávajícím městům má v další fázi přibýt Hamburk, Frankfurt a Stuttgart, a poté další větší města, například i Drážďany.

Pinkbus je společným projektem těchto čtyř autobusových dopravních společností ze Severního Porýní – Vestfálska: Zander (Rietberg), Schwertheim (Lippetal), Verhuven (Xanten) a CH Mobility (Delbrück), přičemž další se mají připojit, až do celkového počtu osmi až devíti partnerů.

Petr Bílek

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button