Zprávy

Probíhá hlavní období prodeje zájezdů na první chvíli, slevy se pohybují okolo 15%

V rámci prodeje First minute lze ušetřit několik tisíc korun na osobu, parkování na letišti a děti s pobytem zdarma. Zákazníci, kteří mají uzavřené smlouvy s CK, jsou zákonem chráněni proti oslabování koruny.

Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock
Ilustrační foto Zdroj: Shutterstock

České cestovní kanceláře zohlednily ve svých katalozích na sezónu podzim 2014 – léto 2015 oslabení koruny, které setrvale pokračuje od podzimu 2013. V současné chvíli cestovní kanceláře nijak nereagují na zvyšující se kurz, který již přesahuje 28,00 CZK/1 EUR. Pro spotřebitele je nyní výhodné koupit si zájezd s předstihem a s vysokými slevami a zajistit si tak příznivou cenu zájezdu. Zákazníci, kteří mají uzavřenou smlouvu o zájezdu, jsou totiž dle občanského zákoníku velmi dobře chráněni proti dodatečnému zvýšení ceny zájezdu ze strany cestovní kanceláře z důvodu oslabování české koruny. Cestovní kancelář může jednostranně zvýšit cenu zájezdu pouze tehdy, pokud došlo k oslabení koruny o více než 10% oproti směnnému kurzu ke dni kalkulace zájezdu.

Navíc mohou nyní využít velmi vysokých slev. First minutové slevy z katalogové ceny zájezdu se nyní během ledna pohybují v průměrné výši 15 %. Od února se již slevy snižují.

Nabídku „First minute“ podporují CK nejen slevami za včasný nákup, ale také řadou výhodných akcí, jako např. dítě zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu (v průměru 1.500 Kč/os.), garance nejnižší ceny oproti Last minute, zvýhodněné storno podmínky, prioritní místo v letadle zdarma, dárky, parkování na letišti zdarma, transfery na letiště za zvýhodněnou cenu ad.

Včasný nákup je vhodný pro ty, kteří mají na dovolenou určité požadavky, dokáží fixovat termín dovolené dlouho dopředu, chtějí ušetřit anebo si jen chtějí vybrat z nejširší možné nabídky zájezdů. Například rodiny s dětmi si tak mohou bez problémů vybrat hotel s pokoji rodinného typu, s bazény a tobogány, animátorskými programy a dětskými kluby, které na poslední chvíli v létě nejsou k dostání. Náročnějším zákazníkům vyhovuje dostatečná nabídka pokojů s výhledem na moře, hotely u pláže nebo v blízkosti centra.

Kateřina Petříčková
tajemník Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA)

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button