Zprávy

Praha se předvedla v plném lesku na workshopu DER TOUR

Takřka bez povšimnutí oficiálních míst českého turistického ruchu se v Praze odehrála prestižní akce, jejíž pozitivní dopad můžeme očekávat ve velmi krátkém časovém horizontu.

Foto: Uwe Stegmaier
Foto: Uwe Stegmaier

Již dvě desítky let pořádá německý DER TOUR, druhý největší cestovní touroperátor v Evropě, který zastřešuje cestovní kanceláře Der Touristik, Jahn Reisen, Primasol, LTI, Meier’s Weltreisen, ITS, ADAC Reisen, Travelix a další, každý rok na podzim pracovní workshop pro zástupce německých cestovních kanceláří. Tuto akci organizuje střídavě ob rok v některém z německých měst a ve vybrané evropské destinaci. Vzhledem k tomu, že DER TOUR je gigantem, který ročně prodá až šest milionů zájezdů a jehož roční obrat v loňském roce byl 5,2 miliardy eur, jedná se o partnera, o jehož přízeň evropská města bojují a snaží se ho přesvědčit, aby právě u nich svou pravidelnou akci uspořádal. Jde totiž nejen o prestiž, ale i o to, že DER TOUR takřka výhradně za své peníze udělá danému městu či regionu propagaci nejen mezi svými prodejci, ale i mezi zákazníky.

Proč právě Praha?

Jak došlo k tomu, že prvním městem východní Evropy, kde se tato akce konala, se stala Praha, vysvětluje Nora Dolanská, ředitelka PIS – PCT: „Už dlouho jsem si přála, abychom mohli tuto akci v Praze přivítat, protože ze zkušeností jiných měst vím, že po každém jejím úspěšném uskutečnění došlo v hostitelském místě ke zvýšení počtu turistů a přispělo to ke zvýraznění jeho prestiže. Měla jsem příležitost několikrát se setkat s jejími pořadateli v Německu během veletrhů a při pořádání Dnů Prahy v Hamburku. V lobování mi pomohl i pan Jiří Rozenkranz ze zahraničního zastoupení CzechTourism v Berlíně a nakonec se i po několika návštěvách Prahy organizátoři pro naše hlavní město rozhodli.“

Bohatý program v německé režii

Od 6. do 9. listopadu Prahu navštívilo ve dvou vlnách dohromady 2400 pracovníků cestovních kanceláří, kteří měli na programu jednak celodenní workshop na výstavišti v Letňanech, jednak prohlídky Prahy a programy na Žofíně, v karlínském divadle a na vltavských lodích. Dopravu, ubytování, pronájmy prostor, catering a další služby a programy financoval DER TOUR. A čím přispěla česká strana?

„My jsme poskytli šedesát našich průvodců, kteří po celou dobu konání akce provázeli účastníky v několika jazycích po čtyřech vybraných pražských trasách, dále jsme uhradili programy v Karlínském divadle a v pivnici U Fleků a také jsme všem pracovníkům za přepážkami německých cestovních kanceláří, kteří o nás mohou podat ty nejlepší reference, poskytli materiály o Praze a v přednáškách jsme jim předali všechny žádané informace. Na letňanském výstavišti jsme navíc měli v rámci kontraktačního setkání stánek mezi ostatními prodejci z celého světa, které DER TOUR pozval do Prahy. I oni odjížděli jako nadšení návštěvníci Prahy, kteří město budou doporučovat svým klientům. Veškerá tato propagace představovala z naší strany částku necelých dvou milionů korun, agentura CzechTourism se podílela dalším milionem,“ objasňuje podporu z české strany Nora Dolanská.

Promotion k nezaplacení

Zdá se to jako spousta peněz, ale je poctivé přiznat, že vklad z české strany představoval pouhá zhruba čtyři procenta celkových nákladů DER TOUR, které se vyhouply na dva miliony eur. A navíc, jak říká Nora Dolanská: „Takové promotion Prahy profesionálům v cestovním ruchu, jaké nám poskytl německý partner, bychom si sami nikdy nemohli dovolit. Akce pro nás byla zajímavá i díky tomu, že jsme se mohli přiučit na precizní a do detailů promyšlené organizaci. Jen je mi trochu líto, že taková skvělá akce v Praze proběhla bez většího zájmu představitelů města.“

Lenka Neužilová

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button