Města & regiony ČRPrahaZprávy

Praha se novými suvenýry představuje jako kultivované a udržitelné město

Prague City Tourism, oficiální destinační organizace hlavního města Prahy, představuje tento týden zcela nové portfolio suvenýrů, které prezentují Prahu jako kultivované a udržitelné město.

Foto: Prague City Tourism

Pro spolupráci společnost využila známé pražské tvůrce. Jednotliví autoři vyvinuli produkty přímo pro Prague City Tourism a v mnoha případech se jedná o limitované edice. Hlavní město společně s organizací tímto krokem pokračuje v naplňování nové strategie, jejímž hlavním cílem je inovace a kultivace cestovního ruchu. Suvenýry je možné zakoupit na e-shopu či na Petřínské rozhledně, která prozatím slouží jako pilotní místo prodeje.

Upomínkové předměty představují nenápadný, ovšem z hlediska celkové prezentace města Prahy nezanedbatelný element. V rámci nové strategie chce město společně s  Prague City Tourism i skrze ně představit nejen zahraničním turistům tradiční český um a cit pro krásu. „Rozhodli jsme se přijít na trh s autentickými suvenýry, do nichž jejich tvůrci vkládají své příběhy a nezůstávají pouze na líbivém povrchu,“ vysvětluje členka představenstva Prague City Tourism Jana Adamcová.

V nové kolekci suvenýrů se tak poprvé představí limitovaná edice křišťálových sklenic od designéra Rony Plesla se zlacenými symboly pražských věží. Pro děti jsou připravené komiksové příběhy o umění v metru od nositele ocenění Magnesia Litera Ondřeje Horáka a ilustrátora Davida Kaliky a nebo kreslený průvodce po pražské památkové rezervaci od oceňované ilustrátorky Michaely Kukovičové a spisovatelky Aleny Ježkové. Dále je mezi novými suvenýry také speciální edice šperků z růžového skla s pískovanými třešňovými květy z dílny Ko-ra-le, která vznikla jako pocta rozkvetlým petřínským sadům.

V nabídce nechybí ani základní řada upomínkových předmětů – pohlednice, magnetky, diáře či tužky z dílen ilustrátorů Linh, Smota či Gabriely ze studia Drawetc, z dílny Bohemia Paper nebo z portfolia studia Pragtique.

Organizace se při výběru zaměřila také na udržitelnost, což je jedním z hlavních cílů nové strategie cestovního ruchu v metropoli. „Za každým suvenýrem vidíme konkrétního pražského tvůrce. Kulturní udržitelnost pro nás znamená ekonomicky a marketingově podporovat pražskou řemeslnou a uměleckou komunitu výběrem toho nejlepšího, co nabízí. Vždyť i to je historická role veřejných institucí,“ uzavírá členka představenstva Jana Adamcová.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button