Kam jet?Města & regiony ČRNovinky

Plzeň po covidových letech cílí marketingové aktivity víc na domácí turisty

Plzeň po třech covidových letech cílí své marketingové aktivity víc na domácí turisty. Výrazně ubylo hostů z Asie, kteří mířili hodně do pivovaru, mění se také chování návštěvníků.

Foto: Shutterstock

Místo dlouhodobého plánování se rozhodují spíš na poslední chvíli, uvedla Helena Mařanová ze společnosti Plzeň – TURISMUS. Data vycházejí z letního průzkumu, jehož se zúčastnilo 2500 lidí, z toho byla třetina turistů a zbytek tvořili místní v exponovaných místech. Pro výlet či kratší dovolenou by Plzeň doporučilo 97 procent respondentů. Podrobné výsledky jsou na webu. Podle primátorovy náměstkyně pro cestovní ruch Lucie Kantorové nastaly v posledních třech letech zásadní změny.

„Z destinace, kam v minulosti dvě třetiny návštěvníků mířily ze zahraničí, se Plzeň v posledních letech stala místem, kam cestuje stále více Čechů. Ubyli hosté z Asie, postupně je nahrazují turisté z okolních zemí, Itálie a Španělska,“ řekla Mařanová.

Plzeň podle Kantorové na změny včas zareagovala tím, že víc svých marketingových aktivit zaměřuje na domácí trh. Podle průzkumu jsou rodina, přátelé a známí, tedy osobní doporučení, stále hlavním informačním zdrojem při plánování dovolené. Přes 93 procent Plzeňanů hodnotí Plzeň jako cíl nadprůměrně. Ke svému městu jsou ale zároveň mnohem kritičtější než návštěvníci. „Vidí prostor pro zlepšení především bezpečnosti a čistoty. Obě skupiny respondentů by uvítaly lepší nabídku v oblasti wellness služeb,“ řekla Mařanová.

Návštěvníci z Česka míří do Plzně většinou na kratší výlet, zato se opakovaně vracejí. Turisté z Moravy a vzdálenějších krajů přijíždějí na delší dobu. Průzkum potvrdil to, že dlouhodobě nejnavštěvovanější turistické atraktivity jsou Plzeňský Prazdroj a zoo. „Je ale velice zajímavé, že dvě třetiny všech respondentů uvedly, že plánují navštívit katedrálu sv. Bartoloměje. Z okolí Plzně je nejnavštěvovanější zřícenina hradu Radyně, kam se chystá každý čtvrtý,“ uvedla ředitelka Plzeň – TURISMUS Zuzana Koubíková.

Výsledky průzkumu poslouží jako jeden z podkladů pro novou strategii rozvoje cestovního ruchu v Plzni.

Newsroom TTG / ČTK

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button