Plánujete kampaň? Nezapomínejte na chytré telefony

Chytrý telefon neboli smartphone má dnes v kapse již mnoho z nás. A čím dál více majitelů využívá tyto chytré krabičky pro přístup na internet. To vyplývá i z posledního červencového měření NetMonitoru, podle kterého se na internet z telefonů připojí přes 2,5 milionu lidí. A to už není zanedbatelná skupina.

Foto: www.flickr.com'Toni

Foto: www.flickr.com’Toni

„Chytrý telefon je už z podstaty věci dělaný pro to, aby nám pomohl při jakékoliv každodenní situaci. Vyhledat spoj, při řešení sázek s kamarády nebo zjištění aktuálního fotbalového výsledku. Navíc telefon máte stále při sobě, a tak možností, jak být zasažen mobilní reklamou, je opravdu hodně,“ řekl Petr Hoffman, account manažer nových médií ve společnosti Seznam.cz.

Sílu mobilních stránek či aplikací ukazuje i fakt, že například mobilní služby největší české internetové společnosti Seznam.cz měsíčně využívá více než milion uživatelů. Mobilní reklamní formát se využívá jak v mobilních aplikacích (například Novinky.cz, Super.cz, Proženy.cz či Sport.cz), tak i na mobilních verzích webových stránek.

 

Hrajte si, budou si hrát i vaši zákazníci

„Mobilní reklama vám nabízí mnoho možností, jak vaše potenciální zákazníky zaujmout. Nechte je, aby si s reklamou mohli hrát. To znamená měnit obsah, posouvat ho, stírat jako los, naklánět či s ním třepat. To jsou gesta, na která dokáže dnes reagovat většina chytrých telefonů. Lidem tak poskytnete větší zážitek z reklamy. Ta je baví, zapojuje je a zanechává v nich silnější emoce. Konkurence v rámci některých segmentů je značná a potřeba odlišit se je nezbytná,“ doplnil Hoffman. Díky tomu všemu odpadá pro zadavatele utrácet peníze za microsite, která reklamní sdělení vysvětluje.

Význam mobilních telefonů a inzerce v nich si začínají uvědomovat především zadavatelé ze segmentu e-commerce. Zde telefon funguje jako významný zdroj inspirace při hledání informací či při procházení nákupním procesem. Uživatel se může během hledání příjemně zabavit a více se spojit s produktem, který hledá.

 

[box]

Základní druhy mobilní reklamy

  • Mobilní PPC reklama (textová, bannerová nebo videoreklama)
  • Mobilní RTB reklama
  • Mobilní display reklama (pohyblivé bannery, video layery nebo expandující bannery zakrývající část stránky)
  • QR kódy
  • SMS/MMS reklama
  • Mobilní videoreklama

 

Počty stažených aplikací z internetu
  2010 2011 2012 2013
Android 3 mld. 15 mld. 50 mld.
Apple 3 mld. 14 mld. 30 mld. 48 mld.
BlackBerry 1 mld. 2 mld. 3 mld.
Zdroj: Mobilestatistics.com

 

 

Internetová mobilní reklama a podíl podle firem
  2012 2013 2014
Google 52,6 % 49,3 % 46,8 %
Facebook 5,4 % 17,5 % 21,7 %
Twitter 1,5 % 2,4 % 2,6 %
Pandora 2,6 % 2,1 % 1,6 %
YP 2,9 % 2,1 % 1,6 %
Millennial Media 0,8 % 0,8 % 0,7 %
Other 34,2 % 25,8 % 24,9 %
Celkový příjem z internetové mobilní reklamy (v mld. USD)
  8,76 17,96 31,45
Zdroj: Emarketer.com

 

 

Průměrný čas během dne, který tráví dospělí u médií (hodnoty uváděné v hodinách a minutách)
Digital 4:05
Laptop/PC 2:10
Mobilní zařízení 1:55
Chytrý telefon 1:16
Tablet 0:32
Starší typy mobilů 0:07
TV 3:15
Rádio 1:26
Tištěná média 0:20
Celkový čas 9:06
Zdroj: Emarketer.com (průzkum proběhl ve Velké Británii).

[/box]

red

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..