Oživení domácího cestovního ruchu může pomoci mobilní aplikace

 

K oživení domácího cestovního ruchu má přispět mobilní aplikace SmartGuide. Cestovatelům poskytuje informace o méně navštěvovaných turistických místech.

Foto: SmartGuide

Muzea, hrady, zámky, zoologické zahrady a další turistické cíle mohou díky ní zvýšit počty návštěvníků. Spolupráci nabízí také průvodcům, kteří jsou letos kvůli omezenému cestovaní prakticky celou sezonu bez práce. Na své fungování získal projekt podporu z dotačního programu Czech Rise Up spadající pod ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO).

Česká technologická společnost SmartGuide spoluzaložila platformu zachranmeturismus.cz, která sdružuje více než 200 členů z oblasti cestovního ruchu. V rámci ní funguje mobilní aplikace SmartGuide, která cestovatele provede po hlavních turistických atrakcích, ale navede je i na méně známá zákoutí. Aplikace je ke stažení zdarma, funguje i bez připojení k internetu. Dokáže turistům zobrazovat také zdravotně-bezpečnostní instrukce, které se na ně vztahují, podle toho, odkud jsou. „Navíc bude aplikace napojena přes eRoušku na státní systém chytré karantény,“ dodal ředitel startupu Jan Doležal.

Průvodci, kteří se budou chtít do projektu zapojit, mají možnost kromě placené spolupráce vyhrát až 150 .000 korun. MPO v rámci svého dotačního programu na projekt dalo 1,5 milionu korun, zhruba 70 procenty se podílí také na výhře pro průvodce. Projekt stál zhruba 2,2 milionu korun.

Cestovní ruch každý rok do veřejných rozpočtů odvádí více než 125 miliard korun. Podle agentury CzechTourism tvoří tři procenta z hrubého domácího produktu ČR. Letos se počítá s jeho propadem o více než polovinu. Ještě větší ztráta se předpokládá u velkých měst závislých na zahraničních turistech. U Prahy experti očekávají pokles o zhruba 70 procent a u Karlovarského kraje o přibližně 60 procent.

Newsroom TTG/ČTK

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..