Nezařazené

Obrazovky vládnou naší pozornosti

Jak se chovají spotřebitelé ve světě, kterému vládnou obrazovky mobilů, tabletů až po osobní počítače a televize? A které prostředky nejčastěji využívají turisté při plánování cest a dovolených? Na to se snažila najít odpověď společnost Google, která zveřejnila výsledky z průzkumu „The New Multi-Screen World: Understanding Cross-platform Consumer Behavior“. Ankety ve Spojených státech se zúčastnilo 1611 osob.

Foto: L.Horáková
Foto: L.Horáková

Čas, který denně věnujeme různým médiím, dělíme na čas strávený s digitálními médii (od chytrých telefonů přes tablety a počítače až po televizi) a čas strávený s tradičními médii, tedy tištěnými magazíny, novinami a rádiem. Podle průzkumu s těmi digitálními médii spotřebitelé stráví až 90 % času, zatímco rádiu a tisku se věnuje jen desetina respondentů.

Pokud byste si z celého průzkumu měli zapamatovat jen jednu věc, pak by to měl být fakt, že chytré telefony jsou denně nejvyužívanějším médiem a jsou na začátku většiny on-line aktivit. Proč je tak důležité si tuto informaci pamatovat?

Pokud vaše webové stránky ještě nejsou optimalizované pro prohlížení v mobilu, zkuste je zadat do našeho on-line simulátoru: www.drosera.cz/simulator-telefonu a vyzkoušejte si sami, jak pohodlné nebo nepohodlné by čtení vašeho webu na chytrém telefonu bylo.

Ale otázka příjemného a uživatelsky pohodlného zobrazení webu se netýká jen smartphonů. Pokud využijete technologie responsive design, zabijete tak říkajíc dvě mouchy jednou ranou. Jedinou úpravou nabídnete svým klientům uživatelské pohodlí a atraktivitu vašeho webu na obou zmíněných mobilních zařízeních (smartphone a tablet).

Z průzkumu totiž vyplývá, že při plánování cestování volí smartphone jako výchozí bod 47 % dotázaných. V případě tabletu je to 15 % lidí, kteří právě na tabletu začínají plánovat své cesty. Sečteno a podtrženo, 62 % dotázaných se při plánování cest nejprve obrátí na mobilní zařízení oproti 38 %, kteří začínají realizovat své cestovní plány na PC/laptopu.

Spotřebitelé, kteří se průzkumu zúčastnili, také uvedli, že v průměru denně využijí tři kombinace různých zařízení s obrazovkou. Ve dvou ze tří těchto kombinací figuruje smartphone. 81 % kombinuje televizi a smartphone, 66 % kombinuje smartphone a PC/laptop a 66 % kombinuje PC/laptop s televizí.

Jak už bylo zmíněno, televize si už nedokáže udržet naši plnou pozornost. Naši pozornost dělíme mezi televizi a chytrý telefon a/nebo PC či laptop. Průzkum ale uvádí, že televize funguje jako hlavní katalyzátor pro vyhledávání. Lidé na základě informací v TV vyhledávají dvakrát více na smartphonu ve srovnání s PC/laptopem.

Poslední údaj z průzkumu, který bych ráda vyzdvihla, srovnává spontánní a plánované vyhledávání. Jak asi správně předpokládáte, chytré telefony nám umožňují vyhledávat teď hned a bez nějakého předchozího plánování. Možná vás ale překvapí, že rozdíl mezi chytrými telefony a počítači činí více než třetina dotazovaných.

Pokud tedy investujete do reklamy (ať už outdoo­rové, TV nebo v tisku), dává smysl být připraven na návštěvu vašich webových stránek ze smartphonu. Pokud totiž potenciální klient projde kolem reklamy (či ji uvidí v TV), která ho v daném momentě zaujme, je více než pravděpodobné, že z kapsy vytáhne svůj smartphone a navštíví vaše webové stránky. Ať tak či onak, v dnešní době nemít web optimalizovaný pro mobilní zařízení pro mnoho uživatelů znamená to samé, jako byste neměli web žádný.

 

Tereza Michálková

konzultant Drosera

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat
Close
Back to top button