Novinky

MMR: Podporujeme cestovní ruch dvěma novými výzvami v hodnotě 140 milionů korun

Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury i podpora marketingových aktivit. Na to se zaměřují dvě výzvy Ministerstva pro místní rozvoj ČR, které podpoří cestovní ruch v České republice částkou 140 milionů korun.

Foto: Vysočina Tourism

„Cestovní ruch je v posledních letech velmi zkoušeným odvětvím. Nejprve ho zasáhla tvrdá koronavirová opatření předchozí vlády, nyní čelí důsledkům ruské agrese na Ukrajině. Právě vyhlášené výzvy zlepší potenciál a konkurenceschopnost českých regionů, zvýší povědomí o zajímavých místech napříč Českou republikou a přispějí k zachování zaměstnanosti v tomto odvětví,“ přibližuje výzvy místopředseda vlády pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

První vyhlášená výzva se zaměřuje na rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu v regionech. Podpoří vybavenost turistických tras, rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích, úpravu lyžařských běžeckých tras, ekologicky šetrnou dopravu v turistických regionech i monitoring návštěvníků. Tím usnadní pohyb turistů v konkrétní destinaci, pomůže rozvoji investic do cestovního ruchu, rozšíří poskytované služby a zvýší jejich kvalitu.  

Druhá výzva se zaměřuje na marketingové aktivity v cestovním ruchu. Jejím základním cílem je zvýšení povědomí o nabídce cestovního ruchu v destinacích, zkvalitnění a rozšíření produktové nabídky a zlepšení její koordinace. Podpoří projekty zaměřené na řízení destinací, realizaci marketingových výzkumů, produkty a zavádění inovací v cestovním ruchu, branding destinací a marketingovou komunikací. Novinkou této výzvy je, v reakci na dlouhodobý požadavek ze strany žadatelů, možnost uplatnění osobních, resp. mzdových nákladů souvisejících s realizací projektu.

Ve výzvě pro rozvoj základní a doprovodné infrastruktury cestovního ruchu je připraveno 84 milionů korun. Výše dotace tvoří maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů z celkového rozpočtu akce, maximálně však 10 milionů korun. Výzva na marketingové aktivity v cestovním ruchu má k dispozici 56 milionů korun. Výše dotace tvoří rovněž maximálně 50 % podílu uznatelných nákladů. 

Newsroom TTG

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button