MICEZprávy

Marketingové asociace hotelů – prestiž, která není zadarmo

Asociace hotelů, nebo hotelový řetězec… Kdekdo v tom má zmatek. Že je třeba Hilton řetězec, je každému jasné. Ale co třeba Relais & Châteaux, Small Luxury Hotels of the World nebo Leading Hotels of the World, řetězce? Chyba. Marketingové asociace sdružující nezávislé luxusní hotely. Pravidla členství jsou přísná, hotel musí splňovat spoustu kritérií, aby mohl do asociace vůbec vstoupit, ale i potom, co už je členem, je často ze strany asociace kontrolován. Ne nadarmo jsou hotely na členství v těchto asociacích patřičně pyšné, neboť členství s sebou nese punc kvality a výjimečnosti. Kámen úrazu je v tom, že nestačí být dobrý, nebo třeba dokonce nejlepší. Asociace svým členům nepomáhají zadarmo, hotely si členství zaplatí.

Foto: Heure Bleu  Palais
Foto: Heure Bleu Palais

Své o tom ví i Jiří Gajdošík, ředitel a partner ve společnosti Asten Hotels, která prezentuje kolekci nezávislých butikových hotelů a luxusních wellness resortů v České republice. V době, kdy Jiří Gajdošík zastával post ředitele pražského hotelu Le Palais, byl hotel členem asociace Lea­ding Hotels of the World. „Správný výběr marketingové organizace není vůbec jednoduchý. Každý majitel nebo provozovatel hotelu by si měl před vlastním vstupem nebo jednáním s takovou organizací ujasnit, co od ní čeká – prestiž, tržby, přístup na trhy, kam se jako individuální hotel nedostane, marketingovou podporu, rezervační systém, on-line business podporu… V podstatě všechny tyto organizace nabízejí mix všech výše uvedených věcí, nicméně to nejdůležitější je, aby poměr těchto věcí byl správný,“ říká.

Podle Jiřího Gajdošíka jsou většinou největší očekávání majitelů hotelů spojena se vzrůstem tržeb, a to okamžitým. „Ne vždy je to možné. Je nutná oboustranná trpělivost a především aktivní spolupráce obou stran. Leading Hotels of the World svého času v hotelu Le Palais produkovaly až 23 procent celkových tržeb. To je výjimečně vysoké číslo, nicméně nevzniklo ze dne na den,“ říká Jiří Gajdošík a dodává, že za ním stálo velké množství aktivit hotelu, jako např. fam tripy, sales tripy po celém světě apod., a to v těsné kooperaci s asociací.

Členství v kvalitních marketingových organizacích je finančně velmi náročné, v řádu desítek tisíc dolarů ročně, a další marketingové akce s ním spojené stojí další peníze. Je tedy třeba dobře zvážit, zda se vůbec vyplatí. Je-li např. hotel příliš malý, návratnost investice je prakticky nemožná. Ač je tedy členství v některé z těchto asociací opravdu zárukou kvality a bezchybných služeb, skutečnost, že hotel členem žádné asociace není, ještě neznamená, že není vynikající. Třeba se mu jenom nevyplatí platit příspěvky.

Naďa Rybárová

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button