Zprávy

MADI končí. Komu bude chybět?

MADI – B2B veletrh cestovního ruchu po 20 letech končí. Řada cestovních kanceláří, regionů, hotelů, zahraničních zastoupení a dalších subjektů v oblasti turismu s podzimním veletrhem počítala.

Foto: Archiv veletrhu MADI
Foto: Archiv veletrhu MADI

Král je mrtev – ať žije král 

A přestože dříve velice úspěšný veletrh v posledních letech více lákal na workshopy a doprovodný program, je jisté, že veletrh MADI bude nahrazen. O tom, zda to bude koncept obdobný, redukovanější nebo naopak velkorysejší, se můžeme dohadovat. První akvizice se již objevila a další na sebe jistě nenechají čekat. Některé zahraniční turistické centrály si již náhradní řešení zajistily.

Šanci opravdu uspět bude mít projekt, který by naplnil poslání B2B veletrhu a zároveň vytvořil nový model, který by mohl být krokem vpřed. Možná se více přiblíží edukativnímu modelu ze zahraničí a rozšíří se seminární část zaměřená na trendy a aktuality z oblasti technologií, rezervačních systémů, lidských zdrojů a mnoha dalších.

Proč skončil veletrh MADI?

Veletrh MADI Travel Market se v posledních letech zmenšoval, navázal tak na celosvětový trend. „Koneckonců například ITB Berlín, který byl v devadesátých letech pořádaný jako desetidenní akce, má dneska poloviční délku. Podobně BIT Milán, WTM Londýn a další,“ vysvětluje paní Marie Divišová, ředitelka agentury MADI, proč končí veletrh MADI.

Divišová přiznává, že důvodů pro ukončení veletrhu je více. „Nástup informačních technologií, internetu a rozvoj rezervačních portálů vede k posilování individuální turistiky na úkor zájezdů CK. Ještě na konci minulého století byl prodejní řetězec dost dlouhý. Ten řetěz se dnes v mnoha případech zkrátil na ubytovatel – web – zákazník a většina komunikace jde přes internet. V neposlední řadě pak zapracovala ekonomická krize v posledních letech. V roce 2013 veletrh MADI poprvé prodělal, a tak výsledek pro nás jako firmu byl jasný, nemá cenu půl roku usilovně organizovat akci, kterou bychom ve finále ještě museli dotovat,“ dodala.

Divišová vidí situaci pozitivně u workshopů národních centrál, které mají pro jejich pořádání k dispozici finanční dotace. „Tam je dnes těžiště marketingu v cestovním ruchu, náklady na marketing se přesouvají od komerčních firem na státní a regionální instituce, my při organizaci některých těchto workshopů pomáháme jako technický realizátor a v tom budeme i nadále pokračovat. Možná by bylo zajímavé vrátit se zpět k tomu, jak bylo MADI organizované v prvních letech, k nízkorozpočtovému workshopu, kde si obchodníci prostě sednou ke stolu a budou jednat o cenách, kdy se nebudou vynakládat peníze za stavbu stánků, ale důležité bude, že se všichni najednou sejdou na jednom místě a tím ušetří čas,“ dodala Marie Divišová.

Podle dostupných informací navštívilo MADI roku 2012 celkem 4230 návštěvníků ze 41 zemí, z toho 1015 cizinců. Představilo se 273 vystavujících firem z 16 zemí, z toho bylo 181 zahraničních. Veletrh MADI sloužil jako odrazový můstek pro představení zimních a exotických nabídek mezi provizní prodejce, ale také jako místo setkávání doplněné satelitními workshopy zahraničních destinací a odborných přednášek.

O aktuálním podzimním dění vás budeme informovat.
[box]
Anketa TTG

Potřebuje cestovní ruch v ČR B2B veletrh?

Pakliže ano, v jakém měsíci a proč?

Domníváte se, že místo konání má být Praha?

 

Napište nám do komentářů nebo na e-mail office@ttg.cz.
[/box]

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button