TrendyZprávy

Letos přijelo do ČR o 14 % více zahraničních turistů

V prvním čtvrtletí roku 2016 zaznamenaly příjezdy zahraničních turistů do hromadných ubytovacích zařízení oproti minulému roku nárůst o 13,9 procenta. 1,7 milionu zahraničních hostů přitom mířilo ve zvýšené míře do všech krajů České republiky.

Foto: CzechTourism
Foto: CzechTourism

V prvním čtvrtletí letošního roku se přitom zvyšoval jak počet přenocování zahraničních turistů, tak českých turistů mířících na tuzemskou dovolenou. Českých i zahraničních turistů přijelo do hotelů, penzionů a ostatních hromadných ubytovacích zařízení o cca 12 % více než v prvním čtvrtletí loňského roku (3, 3 mil.), celkem v České republice strávili 9, 5 milionu nocí.

„Intenzivní propagace České republiky na zahraničních trzích i v rámci domácího trhu spolu s brzkým – již březnovým – termínem velikonočních svátků přispělav prvním čtvrtletí k navýšení turistů ve všech krajích České republiky. Nárůst hostů vykazují všechny naše regiony. Například v Karlovarském kraji, který se v minulém období potýkal s úbytkem lázeňské klientely, se počet zahraničních i domácích hostů navýšil o úctyhodných 18 %“, uvádí ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.

U většiny hlavních zdrojových zemí zaznamenaly statistiky dvouciferný nárůst, nejvíce turistů (395 000) přijelo z Německa, což představuje více než 20 % nárůst oproti začátku loňského roku. „Česko je u německých turistů tradičně velmi oblíbenou destinací, zpravidla pro krátkodobé, zpravidla tří- až čtyřdenní pobyty. Zvýšený zájem o Českou republiku potvrzují i němečtí touroperátoři, např. DERTour, TUI, FTI či FrankenlandReisen. S většinou těchto partnerů jsme v předešlých letech realizovali společné marketingové aktivity, roadshow či e-learning. I na rok 2016 je naplánováno několik projektů, jejichž cílem je vzrůstající trend ještě více podpořit,“ dodává ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Německo Jiří Rosenkranz.

Druhou nejpočetnější skupinu tvořili v 1. čtvrtletí návštěvníci ze Slovenska (120 tisíc) s meziročním zvýšením příjezdů o více než 14 %. Široká škála marketingových aktivit zahraničního zastoupení pro Slovensko zahrnuje spolupráci s televizí Bratislava, marketingové kampaně s dopravci, ale i partnerství významných slovenských kulturních festivalů či spolupráci navázané v rámci ITF Slovakiatour.

U většiny hlavních zdrojových zemí zaznamenaly statistiky prvního čtvrtletí dvouciferný nárůst, výjimkou byla jen Francie s meziročním nárůstem 3,25 % a dále Itálie s Ruskem, u kterých příjezdy zaznamenaly pokles (Rusko -6,7 %).

 

Dle Institutu turismu agentury CzechTourism byly mezi významně rostoucími trhy zastoupeny jak země platící eurem, tak země mimo eurozónu a významné vzdálené trhy jako Velká Británie (+ 15, 4 %), USA (+ 12,2 %), Jižní Korea (+ 15,2 %) či Čína (+ 32, 3 %). Pozitivní dopad měnové politiky ČNB tedy zjevně nebyl jediným faktorem, který úroveň příjezdů ve sledovaném období ovlivňoval.

„Do letošních rekordních čísel prvního čtvrtletí se promítly úspěšné marketingové aktivity agentury CzechTourism realizované na daných trzích v předchozích obdobích, ale také specifické faktory jako bezpečností situace či nepravidelnost velikonočních svátků, které letos připadly do prvního čtvrtletí,“ uzavírá ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button