HotelyZprávy

Koronaviru navzdory poskytly loni hostely a&o 2,5 milionu přenocování

Síť nízkonákladových hostelů a&o koronavirus nezastrašil ani nezastavil v rozletu. Přes značná omezení v průběhu roku zaznamenala skupina a&o 2,5 milionu přenocování, otevřela tři nové hostely a už od letoška chystá další masivní expanzi.

a&o ve čtvrti Sydhaven v Kodani. Foto a&o

„Rok našeho výročí jsme si určitě takto nepředstavovali,“ poznamenal Oliver Winter o roce 2020, kdy skupina a&o slaví dvacet let existence. „Snažili jsme se však odvést maximum a na svou práci můžeme být hrdí.“ Celkem 200 000 alternativních přenocování kompenzovalo pokles tržeb v souvislosti s pandemií koronaviru. Přibližně 2 500 000 přenocování za celý rok znamená ve srovnání s rokem 2019 pokles o 50 %. Tržby v roce 2020 klesly v porovnání s rokem 2019 přibližně o 60 %.

Hlavními tématy pro příští roky bude ekologie a růst. Potěšující je, že znalost značky i přes menší počet přenocování výrazně vzrostla. Oliver Winter to přičítá zejména komplexnímu a certifikovanému konceptu hygienických opatření a jeho úspěšné komunikaci. „Po celou dobu bylo možné si rezervovat ubytování ve všech hostelech a&o, a proto jsme zůstali stále na trhu, stále viditelní,“ dodal Oliver Winter. „A to značce nesmírně pomohlo.“

a&o v Budapešti. Foto a&o

„Přes tento rok nás přenesla pilná práce,“ uvedl dále zakladatel a generální ředitel Winter. „Za úspěch vděčíme našemu týmu, který prokázal naprosté nasazení, a produktu, který dokáže odolat recesi.“ Různé formy spolupráce s městy, obcemi a společenskými institucemi umožnily najít smysluplnou alternativu k obvyklému přenocování. Nově vytvořené nabídky například pro home office, pro ubytování pracovníků stavby metra nebo pro dlouhodobé pobyty se potkaly s novou poptávkou. Oliver Winter k tomu poznamenává: „Letos hrály zásadní roli stávající i nové partnerské vztahy.“ Pokud jde o digitalizaci, „koronavirus zapůsobil přímo jako katalyzátor.“ Kolem 200 000 přenocování proběhlo právě díky různým alternativním druhům spolupráce.

Hotelový řetězec, již nyní zaměřený na moderní technologie, dále optimalizoval procesy a produkty. Ještě před krizí se polovina rezervací uskutečnila online: „Naším cílem je do konce roku 2021 70 % rezervací online.“ Samoobslužné check-in kiosky a digitální klíče od pokojů prostřednictvím aplikací budou ke konci příštího roku k dispozici na více místech. Check-in po webu je možný už v 80 % provozovnách skupiny a&o. Nová opatření a služby, jako například společenské rozestupy či odborníci na hygienu, se setkaly s velmi kladným ohlasem.

Evropský hostelový řetězec bez emisí

Cílem berlínského hostelového řetězce je dosáhnout do roku 2025 nulových emisí. Ekologie hraje důležitou rolu už od založení společnosti před dvaceti lety a v roce 2021 by se měla znovu zcela jasně dostat do centra pozornosti. Jedno přenocování v a&o nyní odpovídá emisím 5–6 kilogramů oxidu uhličitého, což je již nyní více než o dvě třetiny méně než u běžných nízkonákladových hotelů.

Oliver Winter k tomu uvádí: „Našim hostům je průměrně 27 let. Naše cílová skupina je mladá, a to znamená, že je na určité věci citlivá a kritická. K cestování, které šetří přírodní zdroje, neexistuje alternativa. Lidé si čím dál víc uvědomují svou ekologickou stopu. Jestliže má i v budoucnu mít každý možnost cestovat, pak se také každý musí chovat zodpovědně. My jsme začali takto jednat už dávno, a brzo také představíme nové projekty.“

a&o ve Varšavě. Foto a&o

Tři nově otevřené hostely v roce korony

Úspěšný příběh nyní největšího evropského hostelového řetězce začal v roce 2000 otevřením prvního hostelu v berlínské čtvrti Friedrichshain. V současnosti patří do rodiny a&o 39 hostelů ve 23 městech. Řetězec stále roste, a to platí i pro loňský rok poznamenaný koronavirem: skupina a&o otevřela vůbec první hostely ve Varšavě v Budapešti, a druhý hostel v říjnu v Kodani. a&o se chystá růst v celé Evropě: „Od Lisabonu po Istanbul, od Říma až po Reykjavík.“ Do konce roku 2023 se plánuje otevření 50 (!) hostelů a&o.

2021: zaměřujeme se na druhou polovinu roku

„Vidíme světlo na konci tunelu“, prohlásil Winter v celoročním shrnutí. Očkování a podobně silná poptávka po cestování jako letos v létě dodávají generálnímu řediteli optimismus. „Zejména v druhé polovině roku 2021 očekáváme oživení trhu, zejména v rámci jednotlivých vnitrostátních trhů.“ Na jaře očekává Winter opět první školní a skupinové zájezdy, které obvykle tvoří 35 % celkového obratu.

Newsroom TTG

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button