RozhovoryZprávy

Karel Zelený: Do milionu návštěvníků chybí už jen kousek

Již tradičně jsou v průběhu veletrhu ITB v Berlíně zveřejňována německá incomingová čísla za předcházející rok. Na výsledky roku 2014 se ptáme pana Karla Zeleného, vedoucího Německé turistické centrály pro ČR.

Karel Zelený
Karel Zelený

V rozhovoru, který jsme otiskli v posledním čísle roku 2012, jste uvedl, že je vaší osobní ctižádostí dosáhnout v nejbližších letech milionu přenocování českých turistů za rok. Jak blízko této mety jste se ocitli v minulém roce?

Vzhledem k tomu, že čísla příjezdů i přenocování v Německu v posledním letech každoročně narůstají, dalo se očekávat, že i rok 2014 bude v tomto směru úspěšný. I když nám do milionu ten pomyslný kousek chyběl, mys­lím, že dosažených více než 978 000 přenocování je úspěchem. Jedná se o meziroční nárůst o 7,9 procenta. Když si propočtete, že průměrně tu český turista stráví tři až čtyři dny, tak vám vyjde, že se jednalo jen o pár turistických autobusů, které nám do milionu chyběly.

Čemu tento úspěch připisujete?

Jsme prostě dobří a stále na sobě pracujeme. Mezi nejoblíbenější v naší nabídce patří města a aktivní turistika, například Drážďany zaznamenaly nebývalý nárůst příjezdů. Češi si již zvykají i na přenocování v této půlmilionové saské metropoli, která dříve byla pro české turisty typickou jednodenní destinací. O zájem se hlásí i oblast lužických jezer, Bavorsko či Bádensko-Württembersko.

A jaké postavení mezi městy zaujímá u Čechů Berlín?

Zájem českých turistů koresponduje se zájmem ostatních evropských návštěvníků. Berlín je po Paříži a Londýně nejoblíbenějším městem Evropy a Čechů do německého hlavního města jezdí ročně více než sto tisíc.

Není tajemstvím, že převahu návštěvníků z České republiky tvoří individuální turisté. Proč podle Vás naše cestovní kanceláře nezařazují Německo do svých nabídek?

Myslím si, že cestovní kanceláře se Německa bojí a mají pocit, že turisté o ně nemají zájem. Až na výjimky ho v katalozích nenajdete, což je škoda. Produktoví manažeři by měli více riskovat, protože těm kancelářím, které Německo nabízejí, čísla klientů do Německa rostou. Chce to jen do nabídek zařazovat neokoukané a nové věci. Vždyť poslední statistiky ukazují, že 56 procent všech návštěvníků Německa jsou turisté, kteří tu tráví dovolenou, jen 31 procent tvoří byznys klientela a zbytek patří návštěvám příbuzných a známých. To je potenciál, který je škoda nevyužít.

Jak jste sám uvedl, mezi často navštěvované patří logicky spolkové země, které tvoří hranici s Českou republikou. Plánujete nějakou cílenou marketingovou kampaň?

Na Labské stezce například plánujeme marketingovou spolupráci s agenturou CzechTourism a nadále chceme rozvíjet i další podporu česko-německé přeshraniční spolupráce.

Je milion přenocování pro Vás stále výzvou?

Určitě ano. Věřím, že v letošním roce této hodnoty dosáhneme a možná se nám ji společně podaří i překonat.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

 

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button