Města & regiony ČRNezařazenéRozhovoryZprávy

Jan Škroud: Muzeum Grévin žije

O unikátnosti voskových figurín a rozrůstající se expozici pražského Muzea Grévin, které je součástí společnosti Compagnie des Alpes, jsme si povídali s Janem Škroudem, obchodním ředitelem.

jankolar.cz-5146
Foto: JanKolar.cz

Muzeum Grévin se po roce provozu zařadilo do úzké skupiny muzeí s návštěvností nad 100 000 návštěvníků za rok. Co je největším magnetem?

Od otevření Grévinu v Praze v květnu 2014 jsme do dnešního dne přivítali téměř 130 000 návštěvníků. Největším magnetem je unikátnost produktu, který nabízíme. Kombinujeme perfektní zpracování voskových figurín českých i světoznámých osobností spolu s audiovizuálními projekcí a scénografií jednotlivých světů, do kterých jsou figuríny zasazené. Samozřejmé je i napojení na Francii, na eleganci, která ji reprezentuje ve světě, a smysl pro detail, který jsme se snažili otisknout do muzea.

Expozice je postavená na interaktivitě. U nás se můžete exponátů dotknout, což nebývá zvykem. Můžete se přitulit, zapózovat a odnést si spostu zážitků a fotografií. Chceme, aby se u nás návštěvníci cítili dobře.

Grévin je především o sdílení nevšedních zážitků.. Část expozice je interaktivní a u některých figurín najdete  rekvizity, které lze použít při fotografování-  u Vinnetoua si nasadíte čelenku, u Karla IV. korunu a u Marie Terezie paruku a díky Wi-Fi můžete tyto snímky ihned sdílet s přáteli, stejně jako krátký film, který si mohou návštěvníci sami vyrobit ve 3D ateliéru.Ve čtyřech krocích si zde vytvoříte vlastní figurínu. Nejprve si naskenujete obličej, pak si namícháte barvu pleti, následně pak vyberete účes a šaty. Chceme tak návštěvníkům přiblížit výrobu figuríny a navíc je to suvenýr – člověk odchází s krátkým filmem, kde sám sebe vidí jako 3D figurínu u nás v Grévin.

Foto: Archiv muzea Grévin
Muzeum? Možná, tady se budete moct vyfotit třeba s Michaelem v těsném objetí! Foto: Archiv muzea Grévin

Co je unikátní na muzeu Grévin?

Muzeum Grévin je možné pronajmout celé na konání různých firemních i společenských akcí. U nás si můžete dát třeba koktejl a pak se jít vyfotit s Georgem Cloonym nebo si zazpívat s Karlem Gottem. Říkáme, že „v Grévin jsou celebrity v ceně pronájmu“. Grévin mimo standartní expozice nabízí další eventové prostory. Celkem se k nám vejde až 500 osob.

Člověk si může trochu s figurínou hrát a lehce se tak se slavnou osobností skamarádit. Není to jako potkat někde Céline Dion nebo Karla Rodena. V muzeu Grévin si je můžete obejmout. A už se dostáváte do interakce.

„No ti jsou naprosto dokonalí,“ je nejčastější reakce návštěvníků, kteří k nám přijdou. A to je další nepřenosná věc. Když vyrábíme reklamní materiály, tak lidé nevěří, že je na plakátu vosková socha. Je to neobyčejně obohacující, když vidíte, jak návštěvníci vychází z expozice a mají na tvářích úsměv. Jsme rádi, že naše práce má smysl. Lidé odcházejí nadšení se zážitkem, který jim chceme dávat.

Kde bývá nejvíc plno?

Každý zákazník tu hledá něco jiného. Nejvíc se zastavují u toho, co je zajímá a kde se nejvíce pobaví. V mnoha případech je to interaktivní ateliér, který již byl v textu zmíněn.

Škoda, že lidé nemohou odcházet s malou figurkou s vlastní podobiznou.

To je budoucnost. Chceme i nadále přinášet novinky a zábavu, toto je jeden ze směrů, kam se ve světě směřuje, ale nemohu zatím prozradit víc. Ale samozřejmě se to s naším produktem nabízí.

Jak probíhá spolupráce s osobnostmi?

Obecně začíná proces nafocením v Paříži, nebo v Praze. Pak se udělají první nákresy a vymodeluje se hlava. A pokud osobnost spolupracuje, tak se na sebe přijde do Grévin podívat. Následně pak v ateliéru se sochaři a vlásenkáři společně pracujeme na zachycení co  nejvěrnější podoby.

Cílíte také na zahraničí mediální kampaní?

Ano, ale náš byznys nejsou jen jednotlivci, kteří přijedou ze zahraniční do Prahy, ale cílíme i na incomingové cestovní kanceláře.. Například spolupracujeme s německou CK, která k nám vozí školní zájezdy z německých gymnázií, pro které máme výukové programy v němčině. Naše spádové trhy jsou tradiční: Německo, Rakousko, Slovensko a Polsko, na to se teď zaměřujeme nejvíce.

Naším cílem je, aby se muzeum Grévin zařadilo mezi vyhledávané pražské atrakce. Víme, že turista pojede do Prahy, aby navštívil Pražský hrad a Židovské město, ale chceme, aby další volba byla jít k nám. Grévin představuje alternativu, jak se něco dozvědět, přitom se pobavit a zrelaxovat. Užít si to, že jsem v Praze. Ze statistik víme, že současný turista, ať zahraniční nebo domácí ,hledá alternativy poznání i zábavy, celosvětově poptávka po tomto druhu zábavy roste.

Jan Škroud s Marií Terezií. Foto: jankolar.cz
Jan Škroud s Marií Terezií. Foto: jankolar.cz

Jak vypadá typologicky návštěvník Vašeho muzea?

Cílíme na rodiny s dětmi, kde o programu většinou rozhoduje maminka. Další jsou teenageři a  páry, naše i zahraniční. Potom je zajímavé, že tu máme hodně dvojic po 40, kteří jedou na romantický výlet do Prahy.

Obecně je to člověk, který se chce bavit. A zábavnou a interaktivní formou se chce dozvědět více o lidech, které tu máme vystavené z české historie, současné pop music, sportovce a politiky. Máme vyváženou kombinaci tak, že si tady každý něco najde. Věřte tomu nebo ne, ale když se nám tady sejdou skupiny z Německa, lidi po 50 nebo školní třídy a vidí Karla Gotta, tak zpívají Biene Mája.

Máte statistiku národností, které míří do muzea Grévin?

Máme to zmonitorované velice přesně. Obecně se dá říct, že 40% našich zákazníků je z České republiky a 60% jsou mezinárodní turisti. Na prvním místě zákazníci z Německa a z Ruska a potom standardní rozdělení Francie, Velká Británie nebo severní Amerika, Itálie.

Přes internet nabízíme vstupenky se slevou, zákazníci si tak svou vstupenku vytisknou doma a u nás v Grévin jdou pak již rovnou do expozice.

Jaké máte plány do budoucna?

Náš koncept není stálá, neměnící se expozice. Každý rok obohacujeme expozici o nové tváře. Minulý rok jsme měli více nových osobností. Přivítali jsme Marilyn Monroe, Davida Bowieho, Pavla Nedvěda, Martinu Navrátilovou, Karla Rodena a Jaromíra Jágra. V následujících letech budeme průběžně doplňovat expozici o nové přírůstky.

Snažíme se, aby muzeum žilo, proto děláme často akce pro veřejnost. Při prvních narozeninách muzea byl pro návštěvníky připraven makronkový dort. Chystáme jazzovvý koncert v rámci Muzejní noci a na Den dětí čokoládovou fontánu. Plánujeme být i kulturní scénou, protože máme prostory, ve kterých lze pořádat hudební a divadelní  vystoupení.  Chystáme velká překvapení.

[box]

Kvalita figurín:

Čas potřebný na přípravu figuríny je velmi dlouhý a výroba trvá 4 až 6 měsíců. První část zahrnuje skenování, fotografování, skicování, čím víc osobnost spolupracuje, tím je socha reálnější. Vlasy jsou pravé a každý se vpichuje zvlášť.  Při výrobě soch náš tým sochařů pracuje s dobovými fotografiemi a odbornou literaturou. Z jakého materiálu měl Karel IV. vyrobené oblečení a jak bylo ušité, kolegové ve Francii vyčetli v dobových kronikách. Přidaná hodnota našich figurín je především v jejich umělecké propracovanosti.  Figurinu od originálu někdy nelze rozeznat. Osobnosti nám často věnují něco, co je charakterizuje, aby byla jejich figurina byla co nejblíže originálu. Například Lucie Bílá nám věnovala příčesek, který používá na koncerty, Helena Vondráčková tu má šaty, které na sobě měla v Carnegie Hall, Roman Šebrle má na sobě dres, ve kterém běžel na mistrovství světa.

Foto: Archiv muzea Grévin
Foto: Archiv muzea Grévin

Muzeum Grévin

Muzeum Grévin je součástí skupiny Compagnie des Alpes, klíčového hráče na evropském trhu, pokud jde o zábavu a atrakce. Značka Grévin expanduje po celém světě. Před dvěma lety jsme otevřeli pobočku v Montrealu a minulý rok v Praze. Tento rok se otevírá další Grévin v jihokorejském Soulu. A plánují se další nové destinace.

Foto: Archiv muzea Grévin
Foto: Archiv muzea Grévin

[/box]

[wzslider autoplay=“true“ info=“true“ lightbox=“true“]

Lucie Poštolková

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button