DopravaKanárské ostrovyTOPZahraničí

Jak se dostat na Kanáry?

Když je spojení do vaší destinace omezené nebo silně závislé na cizích dopravcích, můžete založit vlastní leteckou společnost, a tím výrazně pomoci incomingu. O flytoCanarias a námi mluvili její ředitelé Fernando Cañizares a Samir Sukhni.

Samir Sukhni (vlevo) a Fernando Cañizares (vpravo) ředitelé letecké společnosti flytoCanarias. Foto: Amara Zemplinerová

Můžete představit základní myšlenku vaší letecké společnosti?

Ve Španělsku není žádná charterová letecká společnost, která by k nám na Kanárské ostrovy mohla vozit turisty. V jiných zemích, jako je Dubaj, Turecko, Bulharsko, Egypt či Tuniska, jsou aerolinky, které jednotlivcům i cestovním kancelářím nabízejí dopravu do země i zpátky. A nyní dále zvyšují kapacitu. My jsme naproti tomu o spoustu spojení přišli. Napadlo nás, že na Kanárských ostrovech vlastně nenabízíme lidem z evropských zemí žádnou možnost, jak by se k nám mohli dostat. Máme hotely, máme infrastrukturu, ale v dopravě jsme byli odkázáni na jiné, například na Ryanair či EasyJet. A tak nás napadlo, že si založíme vlastní aerolinky. K nám na ostrovy se nedá dojet autem, vlakem ani autobusem. flyToCanarias je španělská letecká společnost s evropskou licencí, a můžeme tedy létat mezi kterýmikoli evropskými zeměmi.

Jak dlouhá je historie flytoCanarias?

flytoCanarias byla založena v roce 2011, i když myšlenka byla ještě o něco starší. S jinou společností, Horizon Travel, jsme na Kanárské ostrovy začali létat z Estonska už v roce 2001 a z Litvy a Lotyšska v roce 2003. V roce 2007 pak tuto společnost koupila Finnair a přejmenovala ji na Aurinko, což je mimochodem finsky „slunce“. Tato firma však počátkem loňského roku ukončila činnost, a tak se nám naskytla možnost vstoupit do Pobaltí znovu. Naší předností je, že pobyt na Kanárských ostrovech není sezonní záležitost, teplota se úplně výrazně nemění a počasí je přívětivé a komfortní, a tudíž i my můžeme létat 12 měsíců v roce.

Odkud létáte?

Kanárské ostrovy mají tři opravdu velké zdrojové trhy – Velkou Británii, Německo a Skandinávii. To jsou ale vyspělé trhy s velkou konkurencí jiných dopravců. Pouštět se tam by zatím bylo příliš riskantní. Začali jsme proto od menších trhů, jako jsou Finsko, Estonsko, Lotyško, Česká republika, Maďarsko, Slovensko, Bulharsko, Izrael a Chorvatsko. V listopadu zahájíme lety ze Srbska, z Bělehradu.

Kolik máte letadel?

V současné době máme jedno letadlo Airbus 320 a budeme mít záložní Airbus 321. Do Tel Avivu, kam je to dál, asi 6,5 hodiny letu, totiž potřebujeme větší letadlo. V zimě bychom měli létat se 2–3 stroji. Jedno letadlo zvládne za den cestu tam a zpět, takže ze dvěma letadly zvládneme týdně 14 letů.

Plánujete létat také na jiná místa než do Palmy na ostrově Gran Canaria?

Samozřejmě. Začali jsme s Gran Canaria, protože tam máme nejlepší zázemí. Zapojit jiný ostrov bude mnohem snazší, až se náš byznys ustálí. Cílem je samozřejmě nabízet také dopravu na Tenerife, Fuertaventura i Lanzarote. Nyní mohou lidé přiletět do na Gran Canaria s námi a dál se dopravit s vnitrostátním dopravcem Binter. Pracujeme na tom, abychom mohli rovnou prodávat kombinaci naší letenky z Evropy a místního letu nebo trajektu na Tenerife. Trajektem se jede jen příjemnou hodinu a půl.

Kolik stojí doprava golfového bagu?

Příplatek za golfové vybavení je 50 euro tam i zpět. V ceně každé letenky je ovšem už započítána doprava zavazadla do 18 kilogramů a kabinového zavazadla.

Máte nějak určený poměr letenek prodaný cestovním kancelářím a jednotlivcům?

Jsme naprosto otevřeni všem zákazníkům. S cestovními kancelářemi pochopitelně spolupracujeme. Zároveň jsme nasloucháme i našim hotelům na Kanárských ostrovech – pokud mají nějakou cestovní kancelář, která přiveze turisty s učrité země, jsme otevřeni spolupráci. Zde bych zmínil třeba Belgii – po krachu Thomas Cook je tam jen jedna významná cestovní kancelář, a to Tui. Tudíž uvažujeme i o Bruselu.

Kolik přibližně stojí letenka z Prahy na Gran Canaria?

Kolem 350 eur za jednosměrnou cestu. Děti platí stejně – sedačka je sedačka. Děti do dvou let mohou zdarma sedět rodičům na klíně.

Máte business class?

Nyní ne. Máme jen třídu economy, tedy s výjimkou zmíněného dlouhého letu do Tel Avivu, kde nabízíme i premium economy. Mimochodem, letadlo má sice 215 míst, ale na této lince nemůžeme prodat více než 170 míst kvůli hmotnosti. Jinak by bylo nutné mezipřistání, což by zabralo další hodinu.

Jak je to s občerstvením?

Nabízíme placené občerstvení, sendviče, nápoje a další položky. Do konce října vybereme IT řešení, které umožní si rezervovat také jídlo, třeba i týden před cestou. V rámci tohoto řešení bude možné si objednat dopravu golfového bagu či kola, protože počet těchto položek je na jeden let omezený. Ne tak kvůli hmotnosti jako kvůli místu. Ale ani pokud by náhodou jste se do kapacity nedostali, na Kanárských ostrovech je spousta profesionálních půjčoven golfového vybavení, v cenách už od 60 či 70 eur týdně.

Velmi úzce spolupracujete s hotely a dalšími místními poskytovateli služeb. Nabízíte také rovnou balíčky služeb, tedy například dopravu a ubytování?

Ano. Kooperujeme se spoustou místních hotelů. Na léto máme k dispozici kolem 60 různých produktových balíčků, ovšem plánujeme kooperaci asi se stovkou hotelů a hotelových řetězců. Mimochodem zde Fernando Cañizares je vedle funkce ředitele flytoCanarias sám také hoteliérem.

Nabízíte golfové balíčky?

Golf, včetně dopravy na hřiště, se rezervuje přímo v hotelech. Například Lopesan tři hřiště vlastní. Ale vlastně nikdo nenabízí golfové balíčky přes cestovní kanceláře. Zejména v zimě, kdy je poptávka velmi vysoká, takže žádné slevy ani akce nejsou nutné. Nízká sezona s nízkými cenami je v květnu a v červnu.

Jaké jsou hlavní přednosti flytoCanarias?

Jsme „štíhlá“ firma s nízkými režijními náklady a jsme velmi flexibilní ve změnách letenek a nabídce hotelů. Nabídku dokážeme velmi přizpůsobit přáním zákazníka či cestovní agentury, se kterými jednáme napřímo. A výhodou je také to, že jsme přímo z Kanárských ostrovů a zaměřujeme se výhradně na ně. Dovoluji si říct, že pro naše ostrovy jsme nezkušenější a nejprofesionálnější. Nabízíme také velmi konkurenceschopnou cenu a nabízíme zavazadla a transfer z letiště bez dodatečných nákladů.

Musí se při rezervaci platit plná cena letenky?

Nikoli. Na rozdíl od ostatních poskytujeme jedinečnou možnost, že zákazník může zaplatit při rezervaci jen 50 eur a zbytek doplatit dva týdny před odletem. Pokud tedy z nějakého důvodu se rozhodne neletět, přijde jen o 50 eur. Je to samozřejmě výhodné i pro zprostředkovatele, pro cestovní agentury.

Kdy tedy můžeme odletět?

V tomto regionu je to v pátek z Budapešti, v sobotu z Bratislavy a v neděli z Prahy. Z Prahy se odlétá kolem třetí hodiny odpoledne a přílet na ostrovy je kolem osmé večer. Zpět se odlétá ráno a přistání v Praze je kolem druhé odpoledne. Takže žádné vyčerpávající noční lety.

Newsroom TTG

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Mohlo by vás zajímat
Close
Back to top button