Zprávy

Jak reklamou podpořit první vlnu prodejů first minute?

Klient vybírá dovolenou cca 29 dnů a v 78 % případech hledá informace právě na internetu. Jak se efektivně připravit na první vlnu prodejů first minute a podpořit ji reklamou na internetu?

Foto: Flickr.com/
Foto: Flickr.com/Sonny Abesamis

Díky tomu, že se klienti porozhlížejí po letní dovolené s předstihem, platí tu: štěstí přeje připraveným. „Nejvíce zájezdů first minute se prodá většinou během ledna a února, proto je dobré nepodceňovat branding a dostatečně vyladěný obsah stránek cestovních kanceláří již během listopadu a prosince,“ uvedl pro TTG Petr Pěcha, manažer služby Sdovolená.cz.

Podle jeho zkušeností bývají také v období ledna a února úspěšnější prodejní internetové kampaně (zvýší se konverzní poměr) společností, které investovaly do reklamy a brandingu s dvouměsíčním předstihem. Dobře nastavené výkonnostní reklamy, kam patří například PPC reklamy v kombinaci s dobře nastaveným webem společnosti (s možností nákupu/prodeje), tak mohou vycházet v některých případech levněji než prodej přes provizní prodejce zájezdů. Stále více se také osvědčuje behaviorální cílení, které umožňuje zobrazování bannerů cílové skupině, jež aktivně sama dané téma vyhledávala (např. rodinnou dovolenou v Turecku).

Jak na to?

Jsou stále atraktivní palmy a moře? Úspěšnost banneru závisí nejen na formě, ale i na atraktivitě banneru zmiňované nabídky. Dovolené jsou pocitová záležitost. Lidi se na nich chtějí cítit dobře a být v krásném prostředí u moře. Pokud toto zprostředkovává informace na banneru, tak bude pro potenciálního zájemce atraktivnější než jenom textová nabídka. Obecně platí, že informace by měla být jasná a výstižná bez zbytečných slov.

Funguje „sleva“?

„Zákazníci si většinou nespojují výši slevy s kvalitou produktu. Je pravda, že na první pohled je sleva lákavá a může vést k zájmu ze strany klienta, nicméně v konečné fázi rozhoduje finální cena na smlouvě o zájezdu,“ vysvětlil Petr Pěcha.

Má cenu se pokoušet o nějaké načasování reklamy?

„Určitě, prime-time na internetu je dost problém. Dříve platilo, že největší peek je večer, zhruba mezi 19.–21. hodinou,“ řekl Martin Pecka, specialista měření internetu. S nástupem internetu v mobilních zařízeních se rozdíl pomalu snižuje.

„Souhrnně na všech službách Seznam.cz je nyní doba s nejvyšší aktivitou z pohledu návštěvnosti mezi 20. a 21. hodinou, ale oproti „běžné“ aktivitě v průběhu dne je nejsilnější hodina pouze o 10 % nad pomyslným průměrem. Aktivita se navíc výrazně liší v závislosti na službě. Zatímco na Super.cz je vrchol aktivity v 9 ráno, na Firmy.cz okolo 10–11 dopoledne a na Mapy.cz také v průběhu dopoledne, například na Lidé.cz je aktivita mezi 19–22 téměř trojnásobná oproti dopolední návštěvnosti. Samostatná kapitola je zpravodajství a sportovní zprávy, kde sice je pravidelná návštěvnost, ale důležitá událost může denní poměr zcela rozhodit,“ dodal Martin Pecka.

Lucie Poštolková

 

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button