Jak na spolupráci s bloggery: 9 rad přímo od zdroje

Využívá vaše firma potenciálu travel bloggerů? Ne? Potom ale přicházíte o podstatnou příležitost, jak dát o svých produktech vědět širším skupinám lidí, zejména mezi mladšími ročníky. Respektovaná spotřebitelská studie nákupního chování portálu BlogHer z roku 2012 uvádí, že 81% amerických spotřebitelů věří radám a informacím, které najdou na blozích. Dokonce 61% uskutečnilo nákup na základě doporučení blogu.

Foto: Shutterstock.com

Foto: Shutterstock.com

Pro silnou prezenci vaší značky on-line, ať už na blozích, sociálních sítích, či komunitních fórech, si nevystačíte s vlastní in-house propagací a doporučeními zákazníků na TripAdvisoru. Každá značka, která žije z přítomnosti na internetu, přijde do bodu, kdy chtě nechtě musí začít spolupráci s bloggery a influencery zvažovat.

 

Co byste měli o bloggerech vědět, než s nimi navážete spolupráci:

1. Bloggerům jde primárně o cestování

Téměř nikdo nezačal blogovat pro peníze, ale v drtivé většině z lásky k cestování! Zkušení bloggeři se už často proměnili v ostřílené byznysmeny, ale cestovatelská láska nikdy nerezaví. Nalaďte se na stejnou vlnu a komunikujte jako cestovatel s cestovatelem – to je nejhladší cesta do srdce travel bloggera!

2. Ale jen publicitou je málokdy uspokojíte

Začínajícím bloggerům bude často stačit, když je představíte své početné základně fanoušků, u zavedených bloggerů ovšem s tímto přístupem neuspějete. Budete muset investovat i nějaké ty finance.

3. Bloggery nejvíce odrazují neetické značky a značky se špatnou pověstí

Blogger si vybírá, s jakými značkami spojí svůj blog. Neetické tedy nepřicházejí v úvahu. Stejně tak firmy se špatnou pověstí mezi bloggery – jednou si uděláte „škraloup“ a může se to roznést mezi celou komunitu.

4. Travel bloggeři jsou uzavřená komunita a čile mezi sebou komunikují

Probírá se vše. Od praktických blogovacích záležitostí až po občasné drby a výměnu informací o spolupráci se značkami. A to se bavíme o globálním bloggingu, ne pouze v České republice!

5. Bloggeři mají ke svým blogům skoro až rodičovský vztah

A své „dítě“ tedy nedají k dispozici kdekomu. Víte, kolik potu a krve za dobře vypadajícím blogem je? Litry! To „dítě“ tedy nedají do reklamy zadarmo, minimálně za honorář!

6. Bloggeři nemají problém tvořit obsah

Když bloggerovi nabídnete obsah, neřešíte jeho problém. Blogger si obsah umí vytvořit sám, potřebuje ale podklady (např. zážitky z cesty).

7. Blogger pro vás ve výjimečných případech může pracovat i zadarmo, ale musí naplno věřit vašemu projektu a milovat vaši značku

Stává se to zřídka, ale znáte to – naděje nikdy neumírá. Pokud jste ochotní se o „svého“ bloggera starat a stát se přáteli, určitě se dočkáte i nezištné podpory.

8. Středně velcí bloggeři jsou všichni s blogy s návštěvností od 2 do 100 tisíc unikátních návštěv na webu měsíčně

Docela rozptyl, co? Není divu, že tato kategorie vychází nejlépe v porovnání s malými a velkými bloggery – má totiž nejlepší poměr cena-kvalita, a jejich fanoušci se tak zapojují v nejvyšší míře.

9. A konečně – každý blogger je jiný!

Zkusili jste oslovit bloggera, ale dal vám košem? To nutně ještě neznamená, že co nabízíte, není pro bloggery zajímavé. Zkoušejte to dál a až podle dalších zpětných vazeb případně nabídku upravte.

[box]

Workshop Tajemství úspěšné spolupráce s bloggery

Pokud to s bloggery myslíte vážně a chcete se hned na začátku pořádně naučit, jak nejlépe na to, přijďte na kurz Travel Massive, kde vás do tajů zasvětí Veronika Hradilíková, bloggerka stojící za travelgeekery.com. Nejbližší termín dvouhodinového kurzu je 30. března.

Více informací na webu travelmassive.com.

[/box]

Veronika Hradilíková

Travelgeekery.com

 

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..