Imed Jeddai: Chce to hlavně trpělivost

Cestovní kancelář Blue Style, která se specializuje na letní charterové dovolené, působí na českém trhu již osmnáctým rokem a od svého založení v roce 1997 získala pozici top 3 ve své specializaci. Nejen o tom, kam se bude dále ubírat, jsme hovořili s jejím majitelem a generálním ředitelem panem Imedem Jeddaiem.

Imed Jeddai

Imed Jeddai Foto: Archiv I. Jeddaie

Pocházíte z Tuniska a původním povoláním jste pilot. Jak se tuniský, nota bene vojenský, pilot stane jedním z nejdůležitějších hráčů na trhu cestovního ruchu zrovna v Čechách?

Jednoduše. Studoval jsem sice na vojenské akademii, chcete-li se stát pilotem, tak to v Tunisku ani jinak nejde, ale šest let po absolvování jsem dal stíhačkám sbohem a přešel jsem do letecké společnosti Nouvelair. Jenomže než se tam uvolnilo místo pilota, dostal jsem nabídku práce v Atlantic Airways v Čechách. Ale tato společnost v Čechách nikdy nezahájila letecký provoz, a tak z toho nic nebylo. Proto jsme se spolu s Lenkou Berberi, která už měla zkušenosti z cestovního ruchu, rozhodli, že založíme vlastní leteckou společnost. Tedy nejdříve cestovní kancelář a až ta se pořádně rozjede, tak ještě aerolinie. Cestovní kancelář jsme založili v srpnu 1997 a hned první den jsme prodali první zájezd.

 

Předpokládám, že do Tuniska…

Nikoliv, začali jsme s Řeckem a první čtyři roky jsme prodávali výhradně Řecko. Ostatní cestovky zájezdy do Řecka kvůli válce v bývalé Jugoslávii rušily. My jsme vytrvali a vyplatilo se nám to. Naše zájezdy byly totálně vyprodané. Pochopili jsme však, že se nemůžeme zaměřovat pouze na jednu destinaci, ale musíme nabízet klientům různé destinace v Evropě i mimo Evropu. Protože jedině tak zajistíme naši atraktivitu pro naše klienty. Po Řecku bylo jednou z dalších zemí Tunisko. Do Tuniska jsme začali létat od roku 2002. Pro vaši představu, každý druhý Čech cestující do Tuniska cestuje s Blue Stylem. Jsme tedy v této destinaci největší, ale podobně silní jsme i v dalších destinacích, jako jsou Egypt, Turecko, Řecko, Španělsko, Itálie a Maroko.

 

Občas se někde mihne vaše reklama, ale jinak vás není v médiích moc vidět, zejména vás osobně. Proč?

Reklamu vnímám jako nutnost. Nutnost, aby o vás klienti věděli. Naše filozofie je od jiných cestovních kanceláří odlišná, a to se nám vyplácí. Většina klientů s námi jezdí proto, že jim jejich přátelé, kteří s námi cestují, řekli, že to bylo super. To je pro nás ta reklama, do které chceme investovat, tedy investovat do zkvalitňování služeb pro naše klienty místo toho, abychom utráceli příliš za marketingové kampaně. Naše práce se vyplácí, protože z doporučení přichází více než 60 procent nových klientů. To je přece ta nejlepší reklama. Mám radost i z toho, že reklamace jsou mizivé, jen 0,12 procenta. Z toho je navíc polovina, která se nakonec ukáže jako neoprávněná. Tým kolem naší obchodní ředitelky Lenky Berberi připravuje novou marketingovou strategii zaměřenou ještě více na zkvalitnění služeb pro naše klienty.

 

A jak si tedy stojíte finančně?

Řekl bych, že dobře. Obrat jsme loni měli 1,8 miliardy korun, to není vůbec špatné, a 134 000 klientů. Vlastně si ani nepamatuji, že bychom na tom byli někdy špatně. Jde to moc hezky.

 

A co dál, rozšíříte počet destinací, budete dělat i exotiku, zájezdy na míru, kam se chcete ubírat?

Ale ano, chystáme na příští sezonu novou destinaci, nechte se překvapit. Stejně tak i připravujeme nové služby, ale to už bych prozrazoval moc z naší kuchyně.

 

Vaší cestovní kanceláři se zjevně daří, první část plánu splněna, tak kdy budou ty aerolinie?

Nebudou. To byl jen takový krásný klukovský sen, a snem taky zůstanou. Letecký průmysl se v České republice za tu dobu hodně změnil, přišla řada aerolinií, a tak již dnes pro novou leteckou společnost nevidím takový prostor. Rád bych se navíc tak trochu odměnil za práci, kterou jsme v Blue Stylu za ty roky odvedli, takže pomýšlím trochu na odpočinek. Nehodlám dřít jak ďas až do smrti. Představuji si to tak, že budu pracovat do úmoru tak asi do pětapadesáti a pak už budu jenom majitel. Máme ve firmě pár šikovných lidí, kteří mě bez problémů budou moci nahradit. O to starost nemám.

 

A na závěr taková nejapná otázka, kterou jste asi čekal, vaše jméno… Píše se sice jinak, ale zní to stejně…

Všude si ze mne dělají legraci, zejména na hranicích, když se kouknou do pasu – hm, Star Wars. Nejhorší jsou v tomto směru Angličani. Jsem zkrátka poslední žijící Jedi.

 

Naďa Rybárová

 

Více rozhovorů v rubrice Kapitáni cestovního ruchu naleznete ZDE.

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..