Data & studieNezařazenéTrendyZprávy

Hitem Velikonoc jsou eurovíkendy: Paříž, Barcelona a Berlín

Češi o Velikonocích nejčastěji vyrážejí na prodloužený víkend do Paříže, Říma, Londýna, Barcelony, Berlína a Lisabonu, ale zajímají se také o dostupnější exotické destinace jako je Egypt. V letošním roce zároveň roste poptávka po relaxačních dovolených v termálních lázních.

Zdroj: Shutterstock
Zdroj: Shutterstock

„Vedle Vánoc jsou vždy Velikonoce termínem, kdy se do zahraničí vydává velké množství Čechu a Moravanů. Cílem bývají evropská velkoměsta, ale i první nesmělé návštěvy oblíbených letních destinací,“ potvrzuje zvýšený zájem o zájezdy Jan Papež, místopředseda pro vnější vztahy ACK ČR. Přičemž letos eurovíkendům nahrávají také páteční státní svátky 1. a 8. května.

Podle údajů AČCKA vyráží každoročně v období Velikonoc na eurovíkendy okolo 60 tis. českých turistů. Mezi destinacemi stále vede Paříž, ale s velmi malým předstihem před italskými městy jako jsou Řím, Benátky, Miláno, Florencie. V posledních letech stoupá zájem také o Istanbul, Barcelonu, Madrid a Lisabon, z těch nejbližších měst o Berlín. Stálicemi na českém trhu jsou Budapešť a Londýn. Eurovíkendy si čeští turisté rok od roku zajišťují častěji sami, naopak na tematické vícedenní poznávací zájezdy využívají služeb CK. Nejoblíbenější jsou zájezdy s průvodcem do Provence, Andalusie, Toskánska, na Sicílii, Madeiru či Sardinii, s poznáváním nejen historie, ale i gastronomie,“ řekla pro TTG Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Na objevení českých turistů mezi eurovíkendy podle Kateřiny Petříčkové stále čekají Baltské země (Litva, Lotyšsko, Estonsko).

„V letošním roce je poptávka po velikonočních dovolených rozmanitější. Obecně dávají Češi přednost poznávacím zájezdům na prodloužený víkend. Přestože v této kategorii dlouhodobě vede Paříž, letos registrujeme zvýšený zájem i o výlety do Budapešti, Barcelony, Istanbulu či Florencie. Na začátku dubna mají lidé také zájem si letos naposledy zalyžovat. Zájem je zejména o lyžování na ledovcích, kde jsou jisté dobré sněhové podmínky. Češi volí rakouský Kaprun nebo francouzský Risoul,“ uvedl Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.

„Velmi oblíbené jsou tematicky zaměřené zájezdy – velikonoční a květinové slavnosti v Evropě (např. květinové slavnosti v Holandsku, velikonoční slavnost s ohňostrojem ve Florencii, velikonoční folklór v Budapešti, květinový festival na Madeiře ad.). Nejčastěji volí čeští turisté kratší zájezdy na 3-4 noci, s cestovní kanceláří, ať už autobusem nebo letecky,“ dodala Kateřina Petříčková, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur.

Nejprodávanějšími eurovíkendy u CK Fischer je Paříž, Řím, Londýn, Barcelona a Lisabon. „Největší zájem je o tří a čtyř hvězdičkové hotely v centru města a v blízkosti veřejné dopravy,“ doplnil pro TTG Jan Osúch, tiskový mluvčí CK Fischer.

V případě Říma je ale na Velikonoce nutno počítat s vyššími cenami letenek i hotelů. „Osobně bych spíše doporučil užít si během velikonočního víkendu jiné město a do Říma se podívat mimo největší křesťanské svátky. Ze vzdálenějších měst jednoznačně vede Istanbul, který je v podstatě víkendovou exotikou,“ dodal Jan Osúch.

Eurovíkendy se u Fischera prodávají kolem 8 000 Kč  na osobu (2-3 noci v hotelu se snídaní + zpáteční letenka), Invia uvádí cenu za velikonoční pobyty 9 813 Kč, což je o 773 Kč více než v loňském roce.

Pobyty v termálech

Mezi relaxačními pobyty v termálních lázních jsou trendem letošního jara odpočinkové pobyty pro páry na dvě noci (od pátku do neděle). Klienti načerpají energii a zároveň se zájezd zásadně nepromítne do jejich peněženek. Žádané jsou u cestovních kanceláří i zájezdy s průvodcem na 5-6 nocí, kdy zástupce CK zákazníky provede po lázních, doporučí procedury a zařídí vstupné. „O vícedenní pobyty se zajímají zejména klienti ve věku 55+, kterých evidují cestovní kanceláře podle našich odhadů o 13 % více, než na jaře 2014. České CK nabízejí wellness pobyty na Slovensku a Maďarsku, poměrnou novinkou na českém trhu je i alpský wellness ve Štýrsku,“ dodala Kateřina Petříčková.

5 nejoblíbenějších velikonočních destinací u Invia.cz
Destinace Podíl na prodeji 2015 Podíl na prodeji 2014
Paříž 20 % 26 %
Marsa Alam 7 % 12 %
Termální lázně 5,5 % 4 %
Hurghada 4 % 7,5 %
Budapešť 3 % 2,5 %

 

Zdroj: Statistiky Invia

 

lp

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button