LidéRozhovory

Gorjan Lazarov: Chceme sami nastavovat laťku, ne dohánět konkurenci

Říká Gorjan Lazarov, který od letošního září působí ve funkci ředitele Orea Hotels & Resorts. Hovořili jsme s ním nejen o tom, jaké má s tímto největším českým hotelovým řetězcem, jehož součástí je v současnosti patnáct hotelů, plány, ale i o tom, proč opustil místo ředitele luxusního pražského hotelu Boscolo.

Foto: archiv G. Lazarova
Foto: archiv G. Lazarova

Tak jaké máte s řetězcem plány, budete Oreu předělávat?

Plány samozřejmě mám a doufám, že některé změny naši hosté uvidí brzy. Chtěl bych navázat na práci svého předchůdce pana Colina Stanleyho, takže nepůjde tak úplně o předělávání, spíš bych chtěl stavět na základech, které tam už jsou. Značka Orea má totiž spoustu pozitivních atributů. Udělali jsme si průzkum v české populaci a zjistili jsme, že Češi značku nejen znají, ale že k ní navíc přiřazují takové pojmy jako dobrý servis, lokalita, čistota, tradice. To je velmi dobrý základ.

 

Vím, že zdaleka ne všechny, ale pár vašich hotelů jsou takové ty stavby z doby socialismu, které nejsou zrovna krásné, třeba pražská Pyramida nebo brněnská Voroněž. Co s tím?

S tím člověk nic nenadělá. Naši hosté se shodují na tom, že máme výborné lokality. Navíc, jak se v hotelu cítíte, nezáleží ani tak na tom, jak vypadá zvenčí, ale jak vypadá vevnitř, jaký je tam personál a jaké jsou jeho služby. Musí nabízet produkt, který má jistý standard. Očekávání hostů se stále zvyšují, je to jako s auty. Dřív byla klimatizace navíc, dnes už musí být v základní výbavě. Je to tak všude. Dnes nemůžete mít v hotelu saunu a vířivku a myslet si, že máte wellness. Musíte prostě vytvořit produkt, který odpovídá dnešní době a očekávání hostů, která tato doba přináší.

 

Jaký tedy pro Oreu plánujete koncept?

Hodláme se zaměřit především na rodiny s dětmi, na wellness klientelu a na korporátní klientelu. Je třeba mít strategii. Jasně si říci, co budu dělat a co dělat nebudu. A to, co dělat budu, musím dělat nejlépe. Nemůžeme dohánět konkurenci, laťku musíme nastavovat sami.

 

Máte patnáct hotelů, kdy s tím začnete a kolik to bude stát?

Máme velmi dobrou zpětnou vazbu od zákazníků ohledně našich horských hotelů, dobré jsou i Mariánské Lázně. Zaměříme se na přestavbu Hotelu Horal ve Špindlerově Mlýně, ten chceme upravit především pro rodiny s dětmi a pro wellness klientelu, příští rok budeme rekonstruovat pokoje v pražské Pyramidě a kongresové centrum v brněnské Voroněži, kde to vezmeme v roce 2018 z gruntu a vylepšíme celý hotel. A pokud jde o výši investic, za celé portfolio hotelů počítáme s třemi sty až pěti sty miliony.

 

Vaše hotely jsou převážně čtyřhvězdičkové a je tam i několik tříhvězdičkových, máte i vyšší ambice? A chtěli byste expandovat i do zahraničí?

Odpověď zní ano. Rádi bychom rozšířili portfolio i o pětihvězdičkové hotely. Nový pětihvězdičkový hotel chceme postavit v Mariánských Lázních a v Praze bychom chtěli pětihvězdičkový hotel koupit. Pokud jde o zahraničí, určitě ano, ale výhledově. Priorita jsou naše hotely tady. Ale rozhodně se nebráníme tomu hledat ve spolupráci se zahraničními partnery investiční příležitosti i tam.

 

Zdá se, že na pár let máte před sebou docela nabitý program. Proč jste vlastně odešel z hotelu Boscolo, kde už jste měl práci v podstatě hotovou?

Právě proto. Bylo v podstatě hotovo a jsem moc rád, že to může pokračovat na základech, které jsme položili. Ne, že by se tam nedalo už nic vylepšit, ale na prostředky na další rekonstrukce a inovace bych musel čekat pár let, ale já mám rád, když posouvám věci dál. A tady jsou ty příležitosti obrovské.

 

Tak přeji hodně štěstí a sil a děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button