Nezařazené

Francouzská zimní střediska si uplynulou zimu pochvalují

Kolem 15 vystavovatelů, zástupců zimních středisek, incomingových agentur i dopravců na francouzském workshopu pořádaném France Montagne ve spolupráci s Atout France se vyjadřovalo svorně. Zimní sezona 16/17 byla rozhodně lepší než předešlá. Optimismus vyjádřila i zástupkyně France Montagne Martine Achard. Po rozpačitém začátku koncem minulého roku a roztříštěnosti školních prázdnin se sezona opravdu rozjela v lednu a v únoru a většina středisek hlásila spokojenost. Isola 2000 v Jižních Alpách zaznamenala například druhou nejlepší sezonu své existence.

Vallée du Queyras Hautes Alpes, P. Pennarun

Nejsilnějším obdobím je bezpochyby únor s obsazeností kolem 71–84 %. Sezona se prodlužuje nejen na březen, ale i na duben, 70 % hostů jsou Francouzi a 30 % zahraniční hosté – Britové, Belgičané, Holanďané, Rusové, ale například i Kypřané.

France Montagne, jak uvedla Martine Achard, se snaží zlepšovat i propagaci, a to nejen pomocí nového webového portálu pro profesionály e-montagne.fr. Jako asociace sdružující a zastupující Národní asociaci starostů horských středisek, Domaine skiable de France (zástupce provozovatelů lanovek, vleků a vybavení) a také se Syndicat national des Moniteurs du Ski francais neboli lyžařské školy spolupracuje úzce s Atout France. Koncem března nově zvolený prezident France Montagne Jean Luc Boch přislíbil udělat se všemi partnery vše pro propagaci zimní i letní horské turistiky ve Francii.

Martine Achard (France Montagne), Solenne Morel a Pavla Elsterová (Atout France), Foto: Marta Jedličková

Ačkoli Francie může nabídnout na 350 lyžařských areálů včetně 45 rodinných resortů a v předminulém roce registrovala na 52 milionů lyžařských dnů, přesto ví, že má i silné konkurenty. Snaží se proto inovovat nabídku, zaměřuje se na kvalitu ubytování i zasněžování. Pomocníky je několik priorit: autentičnost prostředí, pestrost zábavy na horách, rozvoj nordického lyžování, co nejlepší využití jarního alpského lyžování a také digitalizace. Například ve Val Thorens existuje Selfie tour, rozšiřují se videoparky a Wi-Fi na sjezdovkách. Lyžování však již není jediným cílem zimních pobytů a čím dál více se prosazuje i ozdravný a relaxační pobyt na horách. Z aktivit je velkým trendem jóga. Pokud jde o české klienty, projevuje se stoupající zájem o nejvyhlášenější střediska a rostou i příjezdy individuálů vlastními auty.

Některá střediska severních Alp mohou také dobře uplatnit možnost lyžování ve 2 zemích. Jako například skiareál Morzine Avoriaz Porte du Soleil, oblast vzdálená 80–90 km od Ženevy. Má svoji vesničku de charme a s jedním skipasem lze lyžovat na 283 sjezdovkách ve Francii i ve Švýcarsku. Je oblíben i rodinami s dětmi a dostal ocenění Famille plus. Nabízí více než 50 hotelů od 2 po 4 hvězdičky a také apartmány.

O středisku La Rosière se s úsměvem říká, že je to nejitalštější středisko Francouzských Alp. Má 160 km sjezdovek. Na francouzské straně jsou dlouhé a prosluněné, na italské ve Val d´Aosta mají sportovnější charakter. Spojení La Rosière s italským La Thuile funguje od r. 1984 a areál Espace San Bernardo je pro všechny typy lyžařů. Prodávají se dobře i prodloužené víkendy s návštěvou v termálních lázních La Thuile. Ostatně jak dodal Pascal Laurent, konfrontace s gastronomií a službami v Itálii je v mnohém podnětná i pro Francii. Propojená Evropa je zde ceněna.

Více na www.france-montagne.com.

Marta Jedličková

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button