FrancieKam jet?ZahraničíZprávy

Francie je i navzdory pandemii nejnavštěvovanější zemí světa

Francie byla a je i přes pandemickou situaci nejnavštěvovanější zemí světa. V roce 2020 sem zavítalo 34 milionů turistů, v loňském roce jich přijelo 45 milionů. Na tiskové konferenci v pražském hotelu Mama Shelter o tom informovala Pavla Elsterová ze zastoupení francouzské turistické centrály Atout France na našem trhu.

Pavla Elstervá / Foto: Lenka Neužilová

V mezinárodním srovnání v otázce příjmů z cestovního ruchu skončila loni Francie po Spojených státech na druhém místě. Odhad příjmů za rok 2021 činí 35 miliard eur (statistiky do listopadu 2021 udávají 31,4 miliardy eur). Pro srovnání – v roce 2020 získala Francie z cestovního ruchu 28,5 miliardy eur.   

Jako jedna z turisticky nejúspěšnějších zemí světa se Francie snaží co nejrychleji se připravit na dobu po pandemii. Na konci loňského roku proto přijala plán obnovy koronavirem silně poznamenaného odvětví cestovního ruchu pod názvem Plan Destination France a koordinuje jej se svým současným předsednictvím Radě EU.

V rámci tohoto plánu si Francie vytyčila pět strategických os. „Do popředí se mají dostat profese v cestovním ruchu, důraz bude kladen na zvyšování turistické nabídky a na rozvoj přírodního, historického a kulturního bohatství země spolu s diverzifikací toku návštěvníků do jednotlivých částí země. Francie chce rovněž reagovat na výzvy spojené s transformací oboru a zaměřit se na propagaci země jako turistické destinace. Jedním z ambiciózních cílů Francie je stát se do roku 2030 první destinací na světě z hlediska udržitelného cestovního ruchu,“ uvedla Pavla Elsterová.

Na ekologii a udržitelnost turistické infrastruktury je kladen velký důraz, od června letošního roku budou například platit nová ekologická kritéria pro ubytovací zařízení. „Do ekologicky udržitelné infrastruktury se má v příštích letech investovat zhruba 1,9 miliardy eur, což by měli ocenit již v roce 2023 účastníci a návštěvníci světového šampionátu v ragby či o rok později hosté olympijských her,“ doplnila Pavla Elsterová. V souladu s uvedeným plánem bude i marketingová komunikace Atout France zaměřena především na propagaci méně známých a navštěvovaných oblastí, aby přispěla k rovnoměrnějšímu rozložení turistů ve francouzských regionech.

Do méně navštěvovaných regionů mají turisty přilákat i novinky, z nichž lze jmenovat otevření kulturního centra Les Franciscaines v bývalém klášteře v normandském Deauville, otevření Mezinárodního střediska gastronomie a vína v Dijonu, znovuotevření muzea skleněných vitráží v Troyes, zpřístupnění repliky slavné podmořské jeskyně Cosquer s ukázkami jeskynního umění v Marseilles či na příští rok plánované otevření Centra francouzského jazyka na zámku Villers-Cotterêts na severu Francie.

Novinky hlásí ale i Paříž, kde se v budově bývalého námořního ministerstva otevírá Hotel de la Marine, nové muzeum moderního umění Bourse du commerce I Collection Pinault či po rekonstrukci slavný obchodní dům La Samaritaine.

Opomenout nelze ani propagaci tří nových francouzských zápisů na seznam světového dědictví UNESCO: přímořské město Nice na Azurovém pobřeží jako zimní letovisko Riviéry, maják Cordouan na jihozápadě Francie a v rámci evropských lázeňských měst i lázně ve Vichy. Včetně těchto nových destinací má Francie na seznamu UNESCO již 47 zápisů.

Lenka Neužilová

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Back to top button