RozhovoryZprávy

Franca Maria Kobenter: Chci udělat z ČR druhý největší incomingový trh Rakouska

Franca Maria Kobenter má za sebou první měsíc v Österreich Werbung Praha. V čem je jiný polský cestovní ruch? A jaké má plány do budoucna, jsme si povídaly na Rakouském workshopu, který se konal 30. října v Praze.

Franca Maria Kobenter Zdroj: Österreich Werbung
Franca Maria Kobenter Zdroj: Österreich Werbung

Na podzim jste přestoupila z varšavského zastoupení Österreich Werbung do Prahy. Co vás nejvíc překvapilo?

Žádné velké překvapení mě nečekalo. Znám své kolegy, některé z nich dokonce i několik let. Myslím si, že jsou velmi dobře organizovaní. Jsem velmi ráda, že jsem přešla právě do této kanceláře. Podle mě je to jedna z nejsilnějších kanceláří ve střední Evropě. Je to stejná společnost, pro kterou pracuji již 16 let, a z hlediska strategie a cílů zde nejsou velké rozdíly. Pro mě je to jen překročení hranice z Varšavy do Prahy, kde chci dosahovat se svým týmem stejných cílů.

Můžete srovnat z Vašeho pohledu český a polský cestovní trh?

Myslím si, že polští klienti jsou více zaměření na elektronická média, hledají nabídky pro dovolenou a prázdniny on-line, což je u nich asi populárnější než v České republice. Myslím si, že polský trh je více rozvinutý v nových technikách, v komunikaci na sociálních médiích i ve srovnání nabídky monitoringu médií.

V Polsku je větší důraz na interaktivní on-line komunikaci. A také mnoho cestovatelských časopisů vychází jen na iPadu a nemůžete si je koupit v tištěné verzi. To je první věc, na kterou jsem narazila. Ale jsem teprve na začátku, tak ještě neznám úplně vše. Naposled jsem byla v Praze před 16 lety a hodně se změnila. Nechtěla bych srovnávat, jsem opravdu na začátku, pozoruji, jaká je situace, a dívám se dopředu, než abych srovnávala, odkud jsem přišla.

Co nového byste chtěla přivézt do Prahy?

Když jsem přicházela do Prahy, z kanceláře odcházela moje kolegyně Ingrid Sieder a také jsme přijali novou osobu pro public relations, proto bych chtěla dosáhnout toho, aby náš tým fungoval opravdu jako tým. Zároveň se chci podívat, jestli je zde prostor pro to zaměřit se na e-marketing a sociální média, protože si myslím, že je to budoucnost v Evropě i ve světě.

Můžete nám prozradit, jakou novou kampaň připravujete pro cestovní ruch?

Není to nová zimní kampaň, běží tu už šestým rokem. Naše strategie je propagovat našich nejlepších 10 trhů. Není tu velký rozdíl oproti kampani, která probíhala v létě. E-marketingová kampaň začne ve druhé polovině října, její součástí bude velká kampaň na Seznamu. Budeme dělat advertorialy v top magazínech a dvou hlavních celorepublikových denících. Také budeme distribuovat 300 000 zimních brožur přes lifestylové magazíny. Dva z nich jsou cestovatelské časopisy.

Jaké máte letošní téma kampaně?

Titulek je Radosti života. Myslí se tím kombinace zimního lyžování, snowboardingu, zkrátka dobře strávený čas v Alpách, v kombinaci s restauracemi, bary, hospůdkami, wellness a spa… Je to variabilita zážitků v Rakouských Alpách.

Máte nějaký sen, který byste si chtěla splnit pro český cestovní ruch?

Ano, všimla jsem si, že jsou Češi hodně outdoorově zaměření. Ať už je to cyklistika, zájem o pěší turistiku nebo jen užívání si krásné přírody. Můj sen je tlačit na prodloužené letní víkendy a na letní dovolené v Rakousku, protože Rakousko má unikátní podmínky pro cyklistické stezky i pro velké řeky, nádherné jezerní oblasti i horské sjezdy, které najdete v jedněch z nejmodernějších bike parků. Byla bych ráda, aby čeští turisté objevili krásu alpské krajiny nejen na kolech, ale také její různorodost, kulturní dědictví. Byla bych velmi šťastná, kdybych mohla tímto způsobem posunout Čechy tak, aby se pro nás stali druhým největším zdrojem turistů ze zahraničí.

Lucie Poštolková

 

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button