Zprávy

Filmové destinace jako magnet

Skrze oblíbené filmy promlouvají také filmové lokace. Málokdo přehlédl novozélandské kopce v trilogii Pána Prstenu či severoirské pobřeží v seriálu Hra o trůny nebo zapomene na newyorský nákupní ráj v seriálu Sex ve městě. Promítání zajímavých lokací s oblíbeným příběhem/postavou je trendy a působí na turisty jako magnet.

Buková alej Dark hedges v Severním Irsku, kde se natáčel seriál Hra o trůny, Foto: Jiří Andres
Buková alej Dark hedges v Severním Irsku, známá díky populárnímu seriálu Hra o trůny, Foto: Jiří Andres

Marketingovou ideu filmového cestovního ruchu najdete snad všude: výlety lodí na Mondriki, fidžijský ostrov, kde se natáčel Trosečník s Tomem Hanksem, švýcarský Schilthorn s muzeem Jamese Bonda, kde se točil díl V tajné službě Jejího Veličenstva, a řada dalších kopců, stezek, pobřeží a mostků, které nejen lákají, ale hlavně zvyšují atraktivitu daného místa.

Není divu, že server USA Today věnoval anketu také žebříčku nejlepších filmových destinací. Nejprve odborníci cestovního ruchu vybrali 20 nej lokací, z nichž pak čtenáři USA Today vybrali deset nejlepších. První místo obsadilo Skotsko, následují Petra v Jordánsku, Nový Zéland, Salcburk v Rakousku, Dyersville ve státě Iowa, Albuquerque v Mexiku, Dubrovník v Chorvatsku, Bruggy v Belgii, Santa Barbara a Las Vegas v USA.

Turismus se na filmové lokace zaměřuje čím dál tím více. Slovinsko zazářilo nedávno v Letopisech Narnie s průzračně tyrkysovou vodou řeky Soči. A na ITB Berlín ukázalo, že o filmaře opravdu stojí a je to jedna z forem jeho propagace. Připravili si brožuru „Filming in Slovenia“, která představuje filmařům Slovinsko jako ideální filmovou destinaci: od středověkých městeček, jaderského pobřeží, jeskyní až po vrcholky zasněžených Alp. Vždy s fotografií a krátkým popisem. Nechybějí ani kontakty na partnerské společnosti zaměřující se na produkci a distribuci. On-line najdou podrobnosti filmaři na filmcommission.si. Podle portálu filmneweurope.com za rok
2013 dala slovinská vláda na filmový průmysl 2,6 milionu eur. Pro srovnání Česká republika stejný rok podpořila filmový průmysl 23 miliony eur, z čehož 18,2 milionu eur podpořilo filmové pobídky a 4,9 šlo na podporu kinematografie.

Pro turisty také agentura CzechTourism vydala novou aplikaci Czech Film Trips propojenou s webem Zemefilmu.cz zaměřeným právě na filmové lokace v České republice. Portál funguje v českém, anglickém, německém a polském jazyce. Pro filmaře jsou pak hlavním vodítkem stránky filmcenter.cz. A jak se filmařům daří v Česku, můžete posoudit sami.
lp

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button