DopravaRozhovoryZprávy

Andrzej Kobielski: Enter Air je mladá a dynamická letecká společnost

Polská letecká společnost Enter Air byla založena v roce 2009 a během krátké doby se propracovala na největšího charterového dopravce v Polsku. O tom, jaké byly začátky a jaké má plány, jsme si povídali s panem Andrzejem Kobielským, majitelem a ředitelem společnosti.

Andrzej Kobielský Foto: Archiv Enter Air
Andrzej Kobielski Foto: Archiv Enter Air

Můžete společnost Enter Air a její začátky představit českému trhu?

Jsme stoprocentně polská privátní společnost, založená v listopadu 2009. První let se uskutečnil 25. dubna 2010 na lince Varšava – Enfidha (Tunisko). Top management Enter Air má téměř dvacetileté zkušenosti ve všech oblastech aviation business – chartery, low cost i síťoví dopravci. Jsme největší charterový dopravce v Polsku a druhý největší ve východní Evropě. Díky inovativnímu obchodnímu modelu, rozumné strategii, ale i již zmíněným zkušenostem týmu Enter Air jsme obsadili vedoucí pozici na polském charterovém trhu a jsme neustále profitabilní. Flotila Enter Air k dnešnímu dni sestává ze 14 letounů Boeing – osmi 737-400 Y168 a šesti 737-800 Y189. V roce 2014 dopravíme více než 1,4 milionu cestujících.

Co je podle vás dnes klíčem k úspěchu v oblasti letecké přepravy a jaké služby musí aerolinka nabízet, aby uspěla na trhu?

Náš růst závisí na růstu našich partnerů, kteří mohou počítat s naší podporou od prvního dne spolupráce. Jejich úspěch je také naším úspěchem. Enter Air neztrácí peníze a čas na vlastní PR. Neinvestujeme do války s konkurencí. Konkurence je nedílnou součástí leteckého trhu a náš obchodní model využívá konkurenci k dosažení vlastního zisku.

Na kterých trzích Evropy nabízíte své služby?

Enter Air je nyní známý téměř na všech evropských trzích. Létáme pravidelně chartery na více než 230 letišť v Evropě, Asii a Africe. Létáme ze čtyř stálých základen v Polsku (Varšava, Katovice, Poznaň a Vratislav), na francouzském trhu létáme z naší základny v Paříži. Každoročně máme také několik sezonních základen v Londýně, Birminghamu, Göteborgu, Tel Avivu, Zadaru a samozřejmě v Praze.

Co je vaší prioritou a na čem je postavena vaše obchodní strategie?

Jak už jsem řekl, nejdůležitější je pro nás odpovídající obchodní vztah s trhem, tedy s cestovními kancelářemi, ale také přizpůsobení se potřebám našich cestujících. Proto se snažíme hodně investovat do palubního produktu a front line, tedy našich palubních průvodců, neboť jsou to právě oni, v jejichž rukách je spokojenost cestujících Enter Air.

Které destinace mají Poláci nejvíce v oblibě, liší se jejich preference od ostatních evropských trhů?

Preference jsou v celé Evropě dost podobné, ale Poláci častěji zvolí Řecko než Chorvatsko, jak je tomu naopak v Čechách. Proto létáme do Řecka v počtu několika desítek letů týdně. V zimě, kromě dlouhých tratí, jsou nejpopulárnějšími destinacemi Kanárské ostrovy a Egypt. Nutno podotknout, že charterový trh je v Polsku třikrát větší než v Čechách, což ovšem může být zapříčiněno četností populace.

Nejenom v České republice vás zastupuje společnost Air Consulting, chystáte společně masivnější expanzi a nabídku pro české cestovní kanceláře?

Už několik let nabízíme svůj produkt vybraným českým cestovním kancelářím. Rok od roku se naše nabídka rozšiřuje, ovšem rozhodnutí o opravdu masivní expanzi na českém trhu je ještě před námi. Hodně záleží na tom, jak rychle budou cestovní kanceláře schopny obchodně spolupracovat s Enter Air. My jsme na tuto expanzi plně připraveni a Air Consulting také.

Pokud to není tajemství, můžete prozradit vaše plány do budoucna, nejenom pro nadcházející zimní letový řád?

Teoreticky to tajemství není, nicméně plány máme pořád stejné – být úspěšnou leteckou společností nejen v Polsku, ale v celé Evropě. Děláme postupně další kroky podle plánu, zvyšujeme kapacitu na jaro 2015 o dva nové letouny a určitě bychom rádi více létali z České republiky, protože doposud jsme se spoluprací velmi spokojeni.

Děkujeme za rozhovor.

red

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button