LidéRozhovory

Emil Delibashev: Na letovém řádu z Prahy není co zlepšit

Emil Delibashev, obchodní ředitel British Airways pro východní Evropu, nám při své březnové návštěvě Prahy poskytl krátký rozhovor.

Foto: Naďa Rybárová
Foto: Naďa Rybárová

Na lince Praha–Londýn panuje docela čilá konkurence, jak se s ní vyrovnáváte?

Konkurence je zde opravdu veliká, my ale máme několik velikých výhod. Máme spojení z pražské Ruzyně na londýnské letiště Heathrow, to vám nikdo jiný nenabízí. A to je výhoda, nejenom když cestujete do Londýna, ale i pokud s námi z Londýna pokračujete dál. V letním letovém řádu, který platí od 27. března, máme z Prahy do Londýna pět letů denně a jejich časy jsou nesmírně výhodné. První odlétá již v 6:50 ráno, což je velmi šikovné zejména pro ty, kteří letí do Londýna jen na jeden den – poslední odlet z Londýna do Prahy je totiž plánován na 19:45 –, ať už to jsou to lidé, kteří cestují do Londýna za obchodem, nebo třeba ti, co si jedou do Londýna jenom něco hezkého koupit.

Dobře načasovaná frekvence letů z Prahy je ale výhodná i pro cestující, kteří z Heathrow pokračují do zámoří. Letový řád z Prahy je zkrátka dokonalý, není na něm co měnit.

 

Někdo si možná ale řekne, že trocha nepohodlí stojí za to, když je letenka výrazně levnější…

A to by byl velký omyl. Lidé si mnohdy automaticky myslí, že když nabízíme špičkový produkt, musíme být drazí, to ale není vůbec pravda. Samozřejmě si nesmíte kupovat letenku na poslední chvíli, pak může být dražší. A také záleží na tom, čemu říkáte trocha nepohodlí. My nabízíme po všech stránkách velmi pohodlný produkt, a to i v ekonomické třídě.

Pokud cestujete na krátkém letu pouze s příručním zavazadlem, nejen že můžete mít dvě, ale letenka bude i levnější. Čtyřiadvacet hodin před odletem si můžete rezervovat sedadlo, a od poloviny dubna to bude dokonce 48 hodin, a to v případě, že budete mít odbavené zavazadlo. S odbaveným zavazadlem si budete moci také změnit datum letu bez jakéhokoliv poplatku, samozřejmě ale budete muset doplatit případný rozdíl v ceně letenky. I v ekonomické třídě na krátkých letech nabízíme občerstvení v ceně letenky, a to včetně nápojů, tedy s výjimkou šampaňského.

 

Mluvíme zatím jen o krátkých letech, co můžete nabídnout na těch dálkových?

Opět jen to nejlepší. V roce 2010 jsme investovali 5 miliard liber do naší flotily, v současné době máme 12 letounů A380, jedenáct z nich již létá, ten dvanáctý začne v květnu na lince do Vancouveru. A opět, v těchto letounech u nás nezažijete nepohodlí. Přepravujeme totiž maximálně 469 pasažérů ve čtyřech třídách, některé letecké společnosti dokážou do letadla dostat až 700 lidí, samozřejmě pouze v ekonomické třídě. Můj oblíbenec je ale Dreamliner. Těch máme v současné době dvacet čtyři, dalších dvacet bude dodáno. Je vyrobený z kompozitních materiálů, takže je výrazně lehčí, a tudíž je jeho provoz levnější, a to nám dovoluje létat i do destinací, kam nelétá tolik obchodní klientely. Má velká okna, takže i když sedíte v uličce, stále přes toho, kdo sedí u okna, vidíte ven, je to prostě skvělé letadlo.

Co je ale hlavní, máme výborné spojení prakticky kamkoliv. Jenom do New Yorku létáme z Londýna patnáctkrát denně, jako první zavádíme přímé lety do San Diega, tam zatím nikdo přímo nelétá, zavádíme i pravidelnou denní přímou linku z Londýna do San José v Kalifornii, zavádíme i přímou linku do San José v Dominikánské republice a, mimo jiné, i přímou linku do peruánské Limy. Myslím, že opravdu máme co nabídnout.

Naďa Rybárová

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button