TrendyZprávy

Ekologie je synonymem kvality života

Ekologie se stává požadavkem kvalitního cestovního ruchu, který ovlivňuje i kvalitní vztah s klientem. Dnes již není principem, který má nádech průkopnictví, stala se synonymem kvality života! Její role v Evropě narůstá a její expanze v příštích letech bude pokračovat. K tomu dospívají odborníci z řady zemí, nedávno se k tomu vyjádřil na portálu Tourmag.com Etienne Pauchant, zakladatel asociace META (Asociace pro cestování ve Středozemí), ve své studii Jak znovu vynalézat Středomoří.

Foto: Flickr.com / NOAA's National Ocean Service
Foto: Flickr.com / NOAA’s National Ocean Service

Jestliže se kvalita života měří jak čistotou vody, půdy a vzduchu, tak zdravou výživou, striktně požadovanými a prováděnými kontrolami potravin a potravinové výroby, resort cestovního ruchu se tomu nemůže vyhnout. Ostatně, jak uvádějí odborníci, turističtí producenti jako profesionálové přijetí jsou v první linii, když nabízejí služby, jež se snaží jít nad rámec průměru. Portál Tourmag.com uvádí, že ekologické značky na ubytovacích zařízeních jsou mnohem oblíbenější a účinnější než klasifikace hvězdičkami, která je považována za příliš administrativní, lišící se od jedné země ke druhé.

Vývoj je velmi rychlý. Zatímco v roce 2011 poprvé 20 % evropských turistů uvádělo, že je při volbě destinace ochotno zaplatit více, pokud budou mít zaručenou zelenou šetrnou turistiku, jež zahrnuje i kvalitní ovzduší a stravu či snížení emisí, v roce 2013 Evropané výrazně zrychlili adaptaci ekologických principů v oblasti čistoty, hygieny, kvality stravy a respektování ekosystému. 44 % oslovených turistů prohlásilo, že životní prostředí, příroda a klimatické podmínky jsou rozhodujícími důvody, proč se do určité destinace vrátit. Tři Evropané z deseti se vracejí na stejné místo kvůli kvalitnímu ubytování uprostřed zdravého a čistého prostředí. 45 let po svém vzniku se moderní ekologie stala synonymem kvality života v EU. Zapisuje se do požadavků na řízení turistických center i do veškerých nabídek.

Ruku v ruce s těmito požadavky stoupá požadavek na kvalitu vztahu s klientem. Etienne Pauchant říká, že adaptace na přání každého klienta vstupuje do fáze marketingu „one to one“ usnadněného elektronickým spojením. 91 % francouzských turistů pracovalo s internetem, 62 % si cestu na internetu připravilo, 45 % provedlo rezervaci přes internet.

A Guy Raffour, ředitel konzultativního kabinetu Raffour-Interactif, nedávno na základě sondování vzorku 200 cestovních agentur uvádí, že to, co umožní agenturám přežít, je dosažení mistrovského umění, jak vést vztah s klienty a udržovat a rozšiřovat kontakt. Umět naslouchat klientům není takovou změnou, tou je spíše nečekat na přání klientů, ale sám jim navrhnout řešení, která jim mohou vyhovovat. Cestovní kanceláře musejí věřit ve svoji budoucnost a udělat vše pro to, aby jejich kontakt s klienty byl co nejlepší a nejinspirativnější, znělo závěrem.

maj

 

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button