DopravaZprávy

EasyJet bude více využívat umělé inteligence

Letecká společnost easyJet jmenovala svého historicky prvního vedoucího oddělení Data Science. Tímto krokem chce aerolinka ještě zvýšit své využívání umělé inteligence (UI). Společnosti pomůže zlepšit efektivitu, spokojenost zákazníků, snížit náklady a zvýšit příjmy a to různými vylepšeními např. v oblasti letového řádu, spolehlivosti flotily, výběru občerstvení na palubě či novém věrnostním programu Flight Club.

Alberto Villaverde, Foto: easyJet
Alberto Villaverde, Foto: easyJet

UI používá počítačové programy k analýze obrovského množství dat – např. 170 milionů položek jídla a nápojů každoročně přepravených na všech easyJet letech, 1,5 miliardy letových hodin, komponenty letadel flotily společnosti či 1,3 miliardy vyhledávání na easyJet.com za posledních 12 měsíců. Tradiční výpočetní technika taková data pouze zaznamenává a řadí, avšak pokročilé technologie využívající UI začínají tyto informace používat k předpovědím a shromažďují je pro budoucí použití. Například předpověď poruchy některé komponenty umožní předem naplánovat její výměnu a nebo předpověď, týkající se poptávky po konkrétním typu občerstvení na daném letu, dovolí připravit zásoby odpovídající požadavkům zákazníků.

„easyJet je velká, ale relativně jednoduchá aerolinka. Jsme čtvrtou největší leteckou společností v Evropě, ale všechny rezervace jsou dělány přes easyJet.com, létáme s jedním typem letadla a pouze na krátkou vzdálenost. Tato kombinace jednoduchosti a velkého rozsahu přináší enormní množství dat.  UI může použít tato data a využít je v náš prospěch, může pochopit vzorce a trendy a pomoci nám je aplikovat. Až dosud byla analytika o diagnostických schopnostech a ohlížení se do minulosti. Nyní se pokročilá UI více zaměřuje na schopnost předvídat, abychom tak lépe rozuměli budoucnosti a mohli se na ni připravit,“ řekl Alberto‎ Rey-Villaverde, vedoucí oddělení Data Science společnosti easyJet.

Mezi další oblasti, ve kterých bude UI používána, patří např. letový řád, který bude uzpůsobován tak, aby co nejlépe vyhovoval poptávce cestujících, dále se bude UI podílet na vytváření nového věrnostního programu Flight Club společnosti easyJet, aby nabízel více služeb pro cestující easyJet, kteří cestují pravidelně. Navíc bude UI také každoročně zpracovávat obrovské množství vyhledávání na easyJet.com, aby lépe splňoval poptávku zákazníků a optimalizoval destinace a časy letů.

easyJet drží v ohledu UI vedoucí pozici poté, co před pěti lety zavedl tuto technologii do svého systému řízení tržeb, který nastavuje ceny letenek podle změn v poptávce. Aerolinka už má kolem 25 analytiků, kteří jsou vyškoleni v oblasti data science.

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button