IncomingMěsta & regiony ČRNovinky

CzechTourism zveřejnil profily návštěvníků v krajích

Agentura CzechTourism zveřejnila na stránkách Marketingového informačního systému nové krajské infografiky, které rozšiřují pravidelné sestavy Českého statistického úřadu obsazenosti ubytovacích zařízení.

Reporty spojují data ze tří informačních zdrojů – GSM data z projektu RODOS, regionální satelitní účet cestovního ruchu ČSÚ a data z vlastního projektu agentury Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a zaměřují se především na profil návštěvníka. Data pomohou lépe cílit marketingové kampaně.

„Díky unikátnímu propojení tří datových zdrojů nabízíme jak odborníkům, tak podnikatelům v cestovním ruchu a médiím komplexnější pohled na cestovní ruch,“ říká Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism, a doplňuje: „Díky informacím z přímého sběru dat (Tracking) ukazujeme detailní profil návštěvníků daného kraje. To znamená včetně turistů, kteří se ubytují i v jiných než v hromadných ubytovacích zařízeních, a včetně jednodenních návštěvníků, kteří v Česku nepřenocují vůbec.“

GSM data z projektu RODOS zpřesňují celkové počty návštěvodnů, tedy data pro celkový objem cestovního ruchu, a pomáhají převážit výsledky z primárního sběru dat (Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu) a získat tak výrazně přesnější a reálnější profil zahraničního i domácího návštěvníka. Třetím zdrojem je pak satelitní účet cestovního ruchu, který je komplexní z hlediska výpočtu HPH (hrubé přidané hodnoty) a v letošním roce je navíc nově zveřejněn s dopočtem až do krajské úrovně.

Rychlý přehled pro odborníky i novináře

Titulní strana krajského reportu obsahuje nejdůležitější data za daný kraj (HPH cestovního ruchu v daném kraji, strukturu návštěvníků v dělení na domácí turista/výletník, zahraniční turista/výletník a přímé průměrné útraty na osobu a den každé z těchto zmíněných skupin).

Následující strany jsou věnovány detailům jednotlivých skupin návštěvníků a obsahují věkovou strukturu návštěvníků, organizaci cesty, typ dopravy, ubytování, hlavní důvod návštěvy, hlavní aktivity a také spokojenost a NPS (Net Promoter Score) pro daný kraj i celou ČR.

„Přestože se jedná o data za roky 2018 a 2019, pevně věřím, že tyto krajské infografiky pomohou lépe porozumět struktuře a chování návštěvníků a budou oporou pro naše marketingové aktivity i marketing krajských destinací. I v letošním nelehkém roce pokračujeme s výzkumem Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu a shromažďujeme další aktuální data a analýzy z oblasti cestovního ruchu, které nám budou sloužit v dalších letech,“ komentuje Jan Herget. Kompletní přehled reportů naleznete na https://tourdata.cz/data/regionalni-analyzy-2018-2019/

Newsroom TTG/CzT

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button