Data & studieMICENovinkyZahraničí

CzechTourism: Indie má pro ČR potenciál u kongresů či svateb, chybějí přímé lety

Indie má podle agentury CzechTourism pro Českou republiku potenciál z hlediska kongresů a konferencí, ale také svateb. Z běžných návštěvníků tvoří hlavní cílovou skupinu rodiny s dětmi a cestovatelé ve věku od 18 do 34 let.

Foto: archiv CzechTourism

Na online semináři to uvedl manažer pro mezinárodní marketing na nových trzích agentury CzechTourism Marek Kroutil. Indičtí návštěvníci kladou důraz na gastronomii, vyhledávají především indickou kuchyni, případně vegetariánské či veganské pokrmy, dodal.

Indové jsou zvyklí cesty plánovat na poslední chvíli, což je komplikací, protože pro vstup do ČR i celé Evropské unie potřebují víza. Dalším problémem je chybějící přímé letecké spojení mezi ČR a Indií, řekl Kroutil.

U kongresů, konferencí a podobných akcí patří Indie podle Kroutila v celosvětovém měřítku mezi pět největších zdrojových trhů. „MICE je velice důležitý segment a my se na něj do budoucna chceme zaměřovat, protože má určitě vysoký potenciál jak z pohledu kvality příjezdů cestujícího, tak z pohledu výše výdajů na cestovní ruch,“ řekl.

Důležité z hlediska příjezdového turismu z Indie do ČR jsou podle Kroutila také svatby. Indové do tuzemska podle něj přijíždějí uskutečnit samotný obřad nebo minimálně pořídit svatební fotografie, jezdí do ČR také na svatební cestu. Před vypuknutím pandemie průměrná svatební skupina podle Kroutila čítala 200 lidí. Běžně se podle něj ale indických svateb účastní tisíc až dva tisíce svatebčanů, slavnost se koná několik dní až týdnů, čehož by mohla ČR v cestovním ruchu podle něj využít.

Při zaměření na další návštěvnické skupiny je podle Kroutila významným faktorem, že v Indii tvoří 65 procent obyvatelstva lidé do 35 let. Navíc indické ekonomice se podle Kroutila navzdory pandemii koronaviru daří, pro příští rok se podle něj očekává meziroční růst kolem 12 procent.

Z Indie do ČR přijelo v roce 2019 podle reportu tourdata Institutu turismu agentury CzechTourism zhruba 98 000 turistů. Jeden cestovatel tu při pobytu utratil průměrně 1090 korun za den, srovnatelně jako ruský nebo čínský návštěvník.

Newsroom TTG / ČTK

 

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button