CzechTourism, CzechTrade a CzechInvest se mají sloučit

Vláda plánuje sloučení agentur CzechTrade, CzechInvest a CzechTourism. Prioritou je dát je pod jednu střechu se společným zázemím. Řekl to novinářům ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (ANO) po zahájení Konference ekonomických diplomatů v pražském Černínském paláci.

Karel Havlíček ale chce zachovat jednotlivé značky, neboť jsou známé i v zahraničí. Sloučením se podle Havlíčka dá ušetřit 20 až 30 procent fixních nákladů agentur. „Máme velice konkrétní plán. Měli bychom ušetřit sto třicet až sto čtyřicet milionů korun a v cizině skutečně spolupracovat,“ řekl premiér Andrej Babiš (ANO). Nově vzniklá organizace má spadat pod Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO).

„Na základě dostupných informací považuji toto sloučení exportních agentur, a cestovní ruch je svého druhu export, za velmi smysluplné. Měli bychom mít společné zázemí a společný marketing. Byl bych také pro jednotnou značku směrem do zahraničí, například Czech Republic. The Country for the Future,“ uvádí Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism. Sloučení podle Jana Hergeta bude výhodné pro všechny subjekty, které chtějí navázat vztahy se zákazníky či investory ze zahraničí, neboť se budou obracet na jedinou agenturu. Zahraniční zastoupení CzechTourismu by měla zůstat zachována. Navíc cestovní ruch bude těžit ze synergií s ostatními složkami nové organizace. „V zemích, kde zahraniční zastoupení CzechTourismu není, například v Rumunsku, s agendou cestovního ruchu může pomoci jiné zastoupení, například České centrum.“

Ministerstvo v čele s Karlem Havlíčkem hledá vhodné sídlo pro sjednocený proexportní subjekt v širším centru Prahy, vyloučena není ani periferie města. „Můžeme ušetřit nejen za nájemné. Secvakneme všechny fixní náklady a ušetříme na lidech, protože budeme mít jednotné zasedačky, účetnictví, marketing, inovační útvar, personální útvar a tak dále,“ upřesnil Havlíček. Ze současných zhruba tří set zaměstnanců agentur by jich podle odhadu šéfa rezortu průmyslu mohlo odejít padesát až šedesát.

Stávající názvy agentur mají zůstat zachovány, protože jsou v zahraničí známé. Produkty pro podporu exportu, investic, cestovního ruchu a případně kultury stále budou pod jednotlivými organizacemi. „Nově je chceme více provázat a případným zákazníkům je nabídnout v uceleném balíčku,“ podotkl Havlíček.

Sestěhování agentur s ambasádami má pak kromě posílení ekonomické diplomacie ušetřit asi třináct milionů korun ročně. Podle plánu se letos a v příštím roce chystá spojení adres v patnácti zemích a po roce 2020 v dalších osmi. Kanceláře agentur jsou v současnosti začleněny do velvyslanectví v pětadvaceti zemích z celkových 59, kde CzechTrade a CzechInvest působí.

Newsroom TTG

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.