Data & studieNovinky

CzechTourism bude letos hospodařit s rozpočtem 350 milionů Kč

Státní agentura CzechTourism bude letos podle ministra pro místní rozvoj Ivana Bartoše pracovat s rozpočtem 350 milionů korun. Uvedl to dnes na tiskové konferenci v sídle agentury.
Foto: Lenka Neužilová

Meziročně je to zhruba o 70 milionů Kč méně. Bartoš chce efektivněji využít kampaně v online prostředí, po analýze je podle něj ale možná debata o změně rozpočtu. Rozvoj cestovního ruchu by mohl být podpořen dalšími zhruba pěti miliardami z Národního plánu obnovy, u které Evropská unie plánuje zvýšení objemu podpory, uvedl.

Bartoš věří, že po dvou letech ovlivněnými pandemií koronaviru se letošní sezona uskuteční bez výrazných omezení. Významný dopad má podle něj ale tentokrát válka na Ukrajině. „Musíme se s tím umět na národní úrovni vypořádat,“ řekl.

V případě cestovního ruchu je podle Bartoše podstatné pracovat na konkurenceschopnosti České republiky vůči okolním státům, ale třeba také Maďarsku. Dalším významným úkolem agentury CzechTourism je rozrůznit trhy, ze kterých turisté přijíždějí. Třetí zásadní bod Bartoš vidí v efektivní pomoci regionům a podnikatelům v turismu. Zmínil mimo jiné, že regionální programy, které nemají v názvu cestovní ruch, jako je například oprava památek, mají také vliv na jeho atraktivitu.

Bartoš upozornil, že minulá vláda té současné zanechala rozpočet s významným schodkem. K hospodaření je tedy nyní nutné přistupovat s odpovědností a rozvahou, řekl.

CzechTourism podle svého ředitele Jana Hergeta naplánovanou pro letošní rok zahraniční kampaň až 40 milionů korun. První část by se měla uskutečnit od května do července za 30 milionů korun, další vlna je připravena na podzim. „Rozpočty rozdělujeme mezi 14 zemí, klíčové budou Německo, Spojené státy, Velká Británie, Polsko a Slovensko,“ uvedl. Doplnil, že kampaň bude primárně digitální a zaměří se na tradice.

V delším časovém období chce Bartoš u cestovního ruchu pracovat na digitalizaci. Pro evidenci návštěvníků v tuzemsku by měl například sloužit systém e-Turista, prostřednictvím systému GDS (Global Distribution System) je v plánu digitalizovat nabídku vstupů do památek a na další zážitková místa. Z plánu obnovy chce Bartoš pro turismus získat peníze na další rozvoj, a to kolem pěti miliard korun.

Newsroom TTG / ČTK

Ukázat další

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button