Anketa: Co přinesl AdCamp nového?

Jak hodnotí konferenci AdCamp, zaměřenou na destinační management, odborníci v cestovním ruchu? Jaké mají postřehy a co by změnili? Odpovídali nám speakeři i účastníci AdCampu, jehož mediálním partnerem bylo TTG.

David Vávra na AdCampu Foto: Lucie Poštolková

David Vávra na AdCampu Foto: Lucie Poštolková

Dvoudenní konference AdCamp probíhala ve Zlíně v polovině dubna. Celkem se sešlo 258 účastníků, z nichž 29 % tvořili marketingoví odborníci, 27 % destinační management, oborové asociace a organizace, 20 % subjekty z oblasti turismu, 13 % akademická sféra a 10 % státní správa a samospráva. Návštěvníci i speakeři chválí organizaci a zajímavé přednášky. Mezi nejoceňovanější speakery patřili Daniel Levine s trendy v marketingu, Jan Rybář s psaním jako zbraň ( v současnosti pracuje na projektu Inspirovník.cz – Copywriting a Public relations jinak), Frédérick Bountry s městskou turistikou Bruselu zaměřenou na gay turistiku, David Vávra s turistickým cílem jen pro jednoho poutníka. Každý si tak našel něco nového.

Andrea ZávěšickáAndrea Závěšická
Ředitelka, Jeseníky Sdružení cestovního ruchu

Pocity mám pozitivní. Včera mě trochu zaskočilo, že se sál pomalu vyprazdňoval, ale přitom se kvalita nesnižovala, ale pomalu ještě gradovala. Většinou to bývá tak, že na konci konference programu je už jen tematicky specifičtější speaker. Ale včera to bylo přínosné od začátku až do konce. Jsem ráda, že něco takového existuje, protože pro destinační management je to jedinečná příležitost, kde načerpat nápady, inspirovat se a hlavně se setkávat.

Uvědomila jsem si na přednášce Maji Dimnik ze Slovinska, že se často soustředíme na to, aby byla na perfektní úrovni infrastruktura, aby se investovalo, abychom používali správné marketingové nástroje, ale v praxi je jednou z nejesenciálnějších podmínek cestovního ruchu právě lidský zdroj. A jak Maja pokládala důraz na to, že její zaměstnanci musejí být ti nejochotnější lidé, které zná. Má na ně nejvyšší nároky, především aby byli laskaví a vřelí zaměstnanci. V tomto má Česko svoji slabinu. Taková práce a motivace s lidskými zdroji tu není a je potřeba na tom zapracovat. To je podle mě i problém Jeseníků, přiznávám, že trochu pokulháváme s tím, jak jednat se zákazníkem. Naše organizace v tomto také připravuje vzdělávací projekty.

Martina ŽáčkováMartina Žáčková
PR manager Resort Valachy

Letos tu postrádám víc konkrétních příkladů, na kterých bych se mohla inspirovat přímo z praxe. Ale na druhou stranu se mi moc líbily přednášky zahraničních účastníků. Hlavně přednáška trendů, kdy si člověk uvědomí, že jsou to hrozně jednoduché věci, které i podvědomě dělá v byznysu. Ale je potřeba na nich daleko víc založit propagaci a dál je rozvíjet. Takže to pro mě bylo užitečné, bylo to pět jednoduchých bodů, tak to bylo velice přínosné. Až jsem si říkala, že by přednáška pana Levina mohla být delší. Pak byl užitečný seminář Jana Rybáře, který se týkal práce s médii a práce pro média. Zmínil konkrétní příklady, takže to bylo hodně praktické a inspirující. To se mi líbilo.

Uvědomila jsem si jednu věc novou, kterou jsem se dozvěděla. Ale to vyplynulo až večer při neformálním povídání s Majou Dimnik ze slovinského resortu, který je podobně zaměřený, jako je náš, a kdy jsme hodnotily způsoby komunikace s prodejními portály. Řekly jsme si věci, které pro mě byly nové.

Maja Dimnik 2Maja Dimnik, Slovinsko
Speaker AdCampu, Garden Village Resort, Bled

Byla jsem pozvána na AdCamp, protože nabízíme neobvyklý produkt. A jsem překvapená, jak je vše velmi, opravdu velmi dobře zorganizováno. Jsem spokojená s návštěvou AdCampu.

Frédérick Bountry, BelgieBountry
Speaker AdCampu na téma Gay turistika v Bruselu, VISITBRUSSELS

Jsem velmi překvapený, že je konference tak výborně zorganizovaná. Přijel jsem o něco později a ne všechny přednášky byly v anglickém jazyce, proto mohu hodnotit kvalitu jen u některých speakerů. Líbila se mi přednáška o hotelovém konceptu ve Slovinsku. Také Daniel Levine byl brilantní, protože dal lidem klíčové kroky pro podnikání. Záleží na každém, jestli je využije, ale přinesl je na stříbrném podnose.

Pro mě byla klíčová samotná návštěva České republiky a Prahy, ve které se natáčela celá řada filmů. Pro homosexuální turisty, omlouvám se, co řeknu, ale Praha není taková, jak ji vykreslují filmy, které se tu natáčely a svým způsobem Prahu i propagují. Praha je romantické město a je ideální pro páry na víkend. Máte ještě hodně práce na to, abyste ukázali, že jste otevření.

Světlana Divilková 2Světlana Divilková
Město Zlín

Co jsem se dozvěděla nového? Asi to, že se dá vybudovat jako turistický cíl kaple pro jednu osobu. Michal Vávra tak zbořil všechny přednášky. On nezve tisíce lidí, on má rád ta místa, kde je člověk sám, proto postavil kapli pro svého přítele. A nejlepší bude, když tam nebude nikdo jezdit. Protože jsou vždy místa pro čtyři, ale ti tři toho jednoho vždy ruší. Proto by byl rád, kdyby tam nikdo nechodil.

Letos byla moje účast větší, minulý rok jsem se účastnila jenom části první, kdy probíhají hlavní přednášky, a už jsem se neúčastnila žádného workshopu. Kdežto letos jsem byla i na workshopech a to pro mě bylo daleko přínosnější a zajímavější. Protože je to věc, za kterou jsem šla cíleně, kterou jsem chtěla vidět a na kterou byl i větší prostor. Nebylo to jen takové shrnutí během půl hodinky. Takže přínosem byl pro mě workshop, který měl nějaký výsledek i dopad.

Roman TaťákJP_AUGUSTINIANSKY_DUM_ taťák
Wellness hotel Augustiniánský dům, Luhačovice

Určitě jsem na místě, které je hodně inspirativní. Líbila se mi účast lektorů a jejich úroveň. Hodně mě to překvapilo, jakou mají kvalitu. Líbily se mi praktické zkušenosti kolegů. Tím, že se pohybuji v marketingu, je vždycky zajímavé vyměnit si nějaké zkušenosti nebo bavit se o nějaké koncepci, která vám vždy napoví nebo vám dá motivaci k nějakým inovativním produktům. Už teď jsem si udělal pár poznámek, které mě zaujaly a které bych chtěl zavést do praxe.

Jsem moc spokojený. Pro mě bylo nové to, že jsem si znovu uvědomil trendy, o kterých mluvil pan Levine, a to jsou věci, které bych chtěl rozvíjet i v našem projektu.

Luboš SušilaLuboš Sušila
Trails.cz

AdCamp se mi líbil. Zúčastnil jsem se ho poprvé a věřím, že to pro mě bude mít i přínos v mé práci. Z mého pohledu toto určitě hodnotím pozitivně. Trošku mě mrzelo, že některé příspěvky nebyly tak dobré jako jiné. Kvalita nebyla úplně vyrovnaná, nicméně našel jsem si tam to svoje. Těch pozitivních dojmů bylo více než těch negativních.

Catering mohl být trochu lepší, nebylo to špatné. A hlavně není to ta nejdůležitější věc. Ale ten dojem jsem neměl jen já, ale slyšel jsem to i od jiných lidí.

Zopakoval jsem si některé věci, získal na ně nový náhled. A něco nového jsem se dozvěděl ohledně trendů a podobně. A začal jsem přemýšlet nad věcmi, nad kterými jsem neměl čas moc přemýšlet.

Kateřina PavlitováMonika p.
PIS – Prague City Tourism

Letošní AdCamp se mi líbil. Hodnotím úroveň příspěvků jako nevyrovnanou, ale ty nejlepší napro­sto jednoznačně vynahradily ty nejslabší. Celkově konferenci hodnotím pozitivně. Pro mě byly zajímavé příspěvky Daniela Levina, moc se mi líbil příspěvek Fredericka Bountryho o gay turistice, pak se mi líbil příspěvek paní Ghiliardi o městské turistice a prokrastinace byla velmi zajímavá a relevantní. Líbil se mi i příspěvek pana Rybáře, i když ne se vším bych se ztotožnila.

Na AdCampu je spousta zajímavých námětů pro práci, protože my v Pražské informační službě stojíme před mnoha novými výzvami od tvorby marketingu až po tvorbu webových stránek a marketingovou komunikaci, takže té inspirace tu bylo tolik, že než bych to všechno vyjmenovala, tak by to trvalo hrozně dlouho. Ale mimo jiné pro nás to přineslo motivaci lépe si shánět informace o již existujících nabídkách a nečekat, že všechno sami vymyslíme v kanceláři. Třeba se zaměřit i na komunikaci a spolupráci s některými subjekty komerčních, nekomerčních, soukromých, občanských sdružení, neziskovek, protože všichni dohromady vytvářejí produkt městského turistického ruchu. To bylo silné poselství.

Musil 2Michal Musil
Speaker AdCampu na téma Prokrastinace,  GrowJOB Institute

Shodli jsme se, že by konference mohla být čtvrtek a pátek, když už se tady prezentovaly moravské a slezské destinace, tak by je člověk i rád navštívil. Toto jediné nám tady chybělo. A pak bych dal větší prostor pro speakery, jako jsou Levine a Vávra. 20 minut pro ně je málo.

Jiří Reichljiří Reichl
Šéfredaktor, Veřejná správa

Mně se líbila studentská část. Protože je to nezávislý pohled. A také je vidět, že pan Mikeš rád pracuje s mladými lidmi. Jeho letitá praxe studenty nasměruje tím správným směrem, aby jejich práce šla tam, kam má jít.

Jsem asi na čtvrtém ročníku. Vždycky sem jezdím rád, myslím si, že je to dobrá věc. Daniel Levin a Michal Vávra by si na svoji prezentaci zasloužili hodinu. Vávra je úžasný a v tom cuku letu se prostě nestihlo více. Možná by bylo lepší méně prezentací nebo ještě nějaké prezentace přesunout na druhý den. Ale pro ty hlavní speakery bych vyhradil určitě více místa.

 

lp

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..