Města & regiony ČRTrendy

Počet domácích i zahraničních turistů v ČR roste. Českým hotelům se daří

Obsazenost hotelů se v prvním pololetí tohoto roku zvýšila ve všech krajích České republiky, a to díky příjezdům jak domácích, tak zahraničních turistů. Mezi hosty mírně převažovali zahraniční turisté, kterých do Česka přijelo 4,1 milionu, českých turistů bylo 3,8 milionu.

Foto: Elephotos, Shutterstock
Foto: Elephotos, Shutterstock

V počtu domácích turistů si v prvním pololetí nejvíce polepšil Karlovarský kraj, a to 18 procent, celkem jich tam přijelo 164 tisíc. A zdá se, že letní měsíce se vyvíjely stejně příznivě, a že ve městě není nouze ani o zahraniční turisty. „Jezdí hodně Němci na krátkodobé wellness pobyty, průměr přenocování je u nich 4,7 noci, vracejí se Ukrajinci, těch bylo v červenci o 3 procenta více než loni,“ říká Radka Ševcová ze Spa Hotelu Dvořák.

Podle Jitky Ettler Štěpánkové, ředitelky Infocentra Karlových Varů, vzrostl i počet návštěv na pobočkách infocentra, a to jak v červenci, tak v srpnu. „Data o počtu návštěvníků a ubytování za léto ještě nemáme,“ řekla. „Pokud jde o návštěvy na našich pobočkách, v červenci jich bylo o 14 procent, tedy asi o 5000 více než loni v červenci, za srpen to bude obdobné.“

Obdobná situace je i v jiných turisticky atraktivních českých městech, např. v Českém Krumlově. „ Sezóna se vyvíjí stejně jako loni, Český Krumlov přetéká,“ říká ředitel Hotelu Bellevue Martin Kocourek. „A není to jenom problém ubytování, infrastruktura sotva stačí. Letos město provedlo změny v dopravním systému, to bylo moc dobře, loni se městem nedalo ani projet. Letos ovšem začala sezóna později, loni to bylo už od začátku června, letos až od konce června. Možná k tomu přispělo počasí, které v červnu nebylo valné, navíc jezdí méně Američanů, zřejmě proto, že mají doma volební rok. Naopak přibylo českých klientů, ti ale začali jezdit až se začátkem prázdnin.“

Podle ředitelky agentury CzechTourism Moniky Palatkové má „rostoucí zájem českých turistů souvislost …i se zhoršenou bezpečnostní situací některých tradičních destinací“ a oblíbenost České republiky za hranicemi stoupá i díky dobré propagaci země zahraničními pobočkami agentury.

Naďa Rybárová

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button