Česká republika v Tel Avivu lákala na nové přímé letecké spojení i baroko
Partnerský článek
Významný veletrh cestovního ruchu pro oblast středomoří – International Mediterranean Tourism Market – potvrdil fakt, že Izraelci mají o Českou republiku vzrůstající zájem. CzechTourism připravil veletržní expozici o velikosti 33 m2, která lákala na lázně, barokní památky i novou přímou linku Tel Aviv – Karlovy Vary.
V loňském roce navštívilo Českou republiku téměř 170 tidíc izraelských turistů, což je o 20,4 % více, než v roce 2015. naše země je pro Izraelce tradičně přátelskou a bezpečnou destinací, navíc s bohatým kulturním i židovským dědictvím“, uvedla ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
Průměrná doba jejich pobytu dosahovala téměř pěti dní. Velký potenciál má též aktivní dovolená – především běh a cykloturistika a také lázeňství. Oproti loňským ročníkům jsme poprvé zaznamenali poptávku i po programech pro rodiny s dětmi či dokonce na organizované jízdy na koni.
V nové výstavní hale Israel Trade Fair & Convention Centra, která byla letos větší o celých 1100m2 , vystavovalo 1780 vystavovatelů z 58 zemí světa. Celkově do haly výstaviště zavítalo 43 800 návštěvníků z řad odborné i laické veřejnosti, tedy o tři tisíce návštěvníků více, než v loňském roce. Převažující individuální návštěvníci preferovali nabídky týkající se Prahy, léčebných lázní, přírodního bohatství, židovských a ostatních kulturních památek a cyklistiky.
V rámci oficiálního doprovodného programu byla první den veletrhu, ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v Tel Avivu, uspořádána prezentace „Czech Republic – Land of Stories – Tourism Opportunities“.
„Stěžejním tématem prezentace bylo nejenom hlavní marketingové téma agentury CzechTourism pro rok 2017 – „Baroko všemi smysly“, ale i otevření nové přímé letecké linky Karlovy Vary – Tel Aviv, která bude létat jedenkrát týdně, vždy v úterý, od června do září letošního roku“, dodává ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Pod záštitou agentury CzechTourism se v expozici České republiky představilo na počátku února celkem osm spoluvystavovatelů – zástupců cestovních kanceláří, hotelů, lázní i krajů. Propagace České republiky na izraelském trhu účastí na tomto veletrhu rozhodně nekončí. V průběhu letošního roku se ve spolupráci s izraelskou PR agenturou pracující pro CzechTourism, chystá další série zajímavých aktivit s cílem pokračovat v kontinuitě pozitivního vývoje příjezdového cestovního ruchu z Izraele.