RozhovoryZprávy

Bořivoj Trejbal: Cenovou válku nečekáme

Během roku, který uběhl od našeho posledního rozhovoru pro TTG, se pozměnila nejen skladba dopravců na lince z Prahy do Dubaje. Jak situaci vnímá pražská kancelář Emirates, nám přiblížil pan Bořivoj Trejbal, Country Manager pro Českou republiku.

Bořivoj Trejbal, Emirates
Bořivoj Trejbal Foto: archiv Emirates

Na lince z Prahy do Dubaje přibyl nedávno další dopravce Flydubai a společnost SmartWings navýšila počet letů do této destinace. Co to přesně znamená pro Emirates?

Svým způsobem jsou si vždy dopravci na stejné trati konkurencí, ale my to nevnímáme nijak vyostřeně. Jsme silným síťovým dopravcem, pro kterého je sice Dubaj klíčovou destinací, ale výrazně více klientů máme na návazných letech do Asie, Tichomoří a Austrálie. Věřím, že více dopravců bude výhodou především pro cestující, kteří si tak mohou vybrat přesně podle svých požadavků toho z dopravců, jehož služby mu nejvíce vyhovují, ať už se jedná o ceny, úroveň služeb či návaznost letů.

Čím se váš produkt na této lince liší od nabídky ostatních leteckých společností?

Služeb zmíněných dopravců jsem prozatím nevyužil, takže nemohu srovnávat, ale o to lépe znám náš produkt, který považuji za jedinečný a velmi kvalitní. Služby ve všech našich letových třídách obsahují nejen cenami ověnčený palubní zábavní systém ice, který dnes každému pasažérovi nabízí více než 1800 možností pro výběr filmů, seriálů, her či zpravodajství, ale i skvělý catering včetně nabídky prvotřídních vín, která je se zvyšující se přepravní třídou bohatší, nebo povolenou váhu zavazadel, jež například pro první třídu dosahuje 50 kg a i v ekonomické třídě je 30 kg více, než najdete u jiných společností.

Stejných kvalit dosahuje i naše flotila, která je jednou z nejmladších na světě. Na lince do Prahy je to Boeing 777‑300ER s osmi kabinkami v první třídě, 42 naplocho polohovatelnými sedadly v businessu a 310 sedadly v ekonomické třídě.

Je vzniklé konkurenční prostředí pouze tlakem na cenu letenek, nebo může přispět i něčím dalším?

Je potřeba říci, že tvorba cen je složitý proces ovlivňovaný mnoha faktory a zatím nejsou dostupná data, která by zdůvodňovala z naší strany nějaké změny z konkurenčních důvodů. Žádnou cenovou válku neočekáváme, byť se to tak na první pohled může jevit. Domnívám se, že naše nabídka letenek je dostatečně bohatá a že odpovídá kvalitě našich služeb, které jsem v krátkosti již představil.

Jak jste zmínil, Dubaj je pro vás klíčovou destinací, což potvrzuje i nová kampaň, kterou jste spolu s Dubai’s Department of Tourism and Commerce Marketing spustili v listopadu. Na čem je postavena a kam cílí?

Kampaní probíhá během roku více, tato konkrétní pod názvem See you in Dubai má představit Dubaj jako skvělé místo pro dovolenou na všech světových trzích včetně českého a má rovněž seznámit s některými novinkami chystanými pro příští měsíce a roky. Namátkou třeba nový projekt Dubai I, tedy několikanásobně větší a honosnější atrakce než známé London Eye, novou budovu opery, renovovanou dubajskou marínu či chystané pavilony pro EXPO 2020. V Dubaji roste stále něco nového, co láká čím dál více turistů, které přitahuje spojení ultramoderních architektonických či technologických prvků s tradicí země. Loni jich přijelo víc než 11 milionů a plány jsou ještě ambicióznější, do roku 2020 se počítá například s přírůstkem 70 000 lůžek. U toho rozhodně nechceme chybět.

A na závěr několik čísel… Jaká byla z vašeho pohledu letní sezona a jaká je vaše prognóza na zimu?

Za období duben až září letošního roku jsme zaznamenali čistý zisk ve výši 514 milionů dolarů, což představuje nárůst o osm procent. Velmi pozitivní jsou i výsledky v České republice, navíc jsou před námi dvě pravidelně úspěšné vlny, tzn. období Vánoc a novoročních svátků a období speciálních cen pro první čtvrtletí 2015. Věřím, že příští měsíce budou stejně úspěšné jako celý letošní rok.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

 

Související články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button