Asociace odpovídají klientce CK CONTI

Do redakce TTG Czech přišel dotaz klientky CK CONTI, která ke dni 20. května ukončila činnost a je v insolventním řízení. S dotazem jsme se obrátili na obě asociace cestovních kanceláří (ACK ČR a AČCKA), jejichž členem CK CONTI byla.

Dotaz klientky CK CONTI

logo ck conti

Dobrý den,

vím, že Vás asi nemohu prosit o pomoc, ale přesto to zkusím.

Dostala jsem se do divné a smutné situace, když jsem si zakoupila zájezd od CK Conti, která zkrachovala a které jsem zaplatila 100% cenu.

Přeprodávala zájezdy jiné CK, která tvrdí, že jí CK Conti přeposlala jen 40 % sumy, a po mně žádají, abych zájezd znovu (za-)doplatila, cca 18 000 Kč. Nikdo si vlastně neví rady, co je správně, pro mne se z radosti z dovolené stala noční můra a nejraději bych jen nikam nejela…

Pokud této CK zaplatím znovu, peníze zpět nedostanu a nemám žádný důkaz, že CK Conti za mne uhradila pouze část.

Je to velmi smutné „podnikání“ v Čechách a za radu bych byla nesmírně vděčná!

Předem děkuji!

 

Odpověď Asociace cestovních kanceláří České republiky (ACK ČR)

ACK ČRČtenářka si bude muset prověřit, s kým a za jakých podmínek uzavřela cestovní smlouvu a jaké doklady má.

Pokud má čtenářka platně uzavřenou cestovní smlouvu s cestovní kanceláří, která zájezd organizuje, a pokud čtenářka uhradila cenu zájezdu v souladu s podmínkami smlouvy, má nárok na poskytnutí služeb bez jakéhokoliv doplatku. Za realizaci smlouvy odpovídá smluvní strana, a pokud klient splnil své povinnosti (a může to prokázat), musí je splnit i cestovní kancelář, která je smluvní stranou, bez ohledu na to, zda autorizovaný prodejce peníze převedl nebo ne. V takovém případě stačí svá práva důsledně požadovat po cestovní kanceláři a nenechat se odbýt.

Problém by nastal, pokud by smlouva nebyla uzavřena platně (fakt, že CK přijala 40 % ceny zájezdu, však nasvědčuje tomu, že smlouva uzavřena byla) – nebo pokud by klientka zaplacením ceny zájezdu cestovní kanceláři Conti nedodržela podmínky cestovní kanceláře, s níž uzavřela smlouvu.

Asociace cestovních kanceláří opakovaně spotřebitelům radí, aby si pečlivě prostudovali podmínky smlouvy dříve, než ji uzavřou, a při nákupu u zprostředkovatele si zkontrolovali, zda má pověření jednat jménem cestovní kanceláře, jejímž jménem zájezd prodává. Tak se vyhnou případným nepříjemným překvapením a zklamání.

 

Odpověď Asociace českých cestovních kanceláří a Agentur (AČCKA)

oooVážená klientko,

velice litujeme situace vzniklé s ukončením činnosti CK CONTI s.r.o. Cestovní kancelář na sebe dne 20. 5. 2014 podala návrh na insolvenční řízení z důvodu finančních problémů.

Na Českou podnikatelskou pojišťovnu se obracejí zákazníci, pokud cestovní kancelář CONTI jako pořadatel zájezdu v důsledku svého úpadku:

a) neposkytla zákazníkovi dopravu z místa pobytu v zahraničí do České republiky, pokud je tato doprava součástí zájezdu,

b) nevrátila zákazníkovi zaplacenou zálohu nebo cenu zájezdu v případě, že se zájezd neuskutečnil, nebo

c) nevrátila zákazníkovi rozdíl mezi zaplacenou cenou zájezdu a cenou částečně poskytnutého zájezdu v případě, že se zájezd uskutečnil pouze zčásti.

V případě, že cestovní kancelář CONTI byla prodejcem (zprostředkovatelem) zájezdu a pořadatelem zájezdu je jiná cestovní kancelář, pak se dotčení zákazníci obracejí přímo na pořadatele zájezdu. Skutečnost, že prodejce, který zprostředkovává prodej zájezdů jiné CK dle mandátní smlouvy nebo smlouvy o obchodním zastoupení, inkasuje platby od klientů, závisí na tom, zda má pro přijímání plateb udělenu plnou moc od pořadatele zájezdu. Tam, kde pořadatel neobdrží od svého prodejce (obchodního zástupce) plnou cenu, a pokud ji klient prokazatelně zaplatil prodejci, který byl k přijetí platby oprávněn plnou mocí, tak tyto finanční prostředky nemohou jít k tíži klienta. Prodlení s úhradou těchto finančních částek ze strany prodejce je porušením obchodní smlouvy a pořadatel může uplatnit z toho vyplývající sankce, tj. odstoupení od smlouvy, smluvní pokuta, soudní vymáhání apod. Pokud prodejce ohlásí úpadek, tak nezbývá pořadateli zájezdu než přihlásit své pohledávky do insolvenčního řízení.

V případě, že prodejce neměl s pořadatelem uzavřen platný obchodní smluvní vztah a pořadatel toto prokáže, pak se zákazník obrací na orgány činné v trestním řízení.

Doporučujeme kontaktovat Vaši pořadatelskou cestovní kancelář a dohodnout se na dalším postupu, případně postupovat právní cestou.

Související články:

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..