Zdravotní problémy na dovolené – co dělat jako první

Partnerský článek

Komplikací na dovolené se někdy vyvarovat nedokážeme. Češi se v zahraničí nejčastěji potýkají s onemocněním nebo zraněním. Pokud se nám tedy něco stane, je dobré vědět, jak správně postupovat, abychom vzniklé potíže co nejlépe zvládli. Odborníci zdůrazňují, že nejdůležitější je okamžitě kontaktovat asistenční službu.

Ilustrační foto

Pojišťovny každoročně řeší desetitisíce škod z cestovního pojištění. Nejčastěji se jedná o zažívací problémy, zánět středního ucha, spáleniny od slunce a zlomeniny končetin. V některých zemích, jako například v Chorvatsku, nám k ošetření stačí Evropský průkaz zdravotního pojištění, tzv. EHIC karta. I tak je ale nutné počítat s vysokými spoluúčastmi za ošetření, hospitalizaci či při nákupu léků. EHIC karta taktéž nepokrývá náklady na transport do zdravotního zařízení či na repatriaci zpět do ČR, které mohou dosahovat statisícových částek.

V mnoha oblíbených destinacích se navíc nachází zejména soukromé kliniky, ve kterých EHIC kartu uplatnit nemůžeme vůbec a veškeré náklady na zdravotní péči si pacienti musí hradit sami.

Kvalitní asistenční služba je základ cestovního pojištění
Lékaři, odborníci na cestovní ruch i na cestovní pojištění se shodují, že kvalitní asistenční péče je klíčovým parametrem cestovního pojištění. Současně apelují na všechny cestovatele, aby v případě komplikací neotáleli s jejím kontaktováním. Lidé v zahraničí se často snaží vzniklé potíže vyřešit na vlastní pěst a neuvědomují si, že situaci mohou ještě zhoršit.

Co znamená kvalitní asistenční služba
ERV Evropská má vlastní asistenční službu, která je řízena přímo ze sídla pojišťovny v Praze. Klienti mají non-stop k dispozici více než stočlenný tým vyškolených specialistů, kteří hovoří osmi jazyky, samozřejmě včetně češtiny.

K zajištění té nejvyšší kvality dále skupina ERV provozuje mezinárodní síť asistenčních Euro-Center, díky kterým poskytuje nepřetržitý servis po celém světě. Zástupci ERV Evropské také pravidelně osobně kontrolují zdravotnická zařízení v nejnavštěvovanějších turistických destinacích, aby asistenční služba vždy mohla zajistit tu nejkvalitnější lékařskou péči.

Pokud dojde k úrazu, chirurgickému zákroku nebo hospitalizaci, asistenční lékař převezme dohled a kontrolu nad celým průběhem léčení. Specialisté asistenční služby pomáhají i v dalších směrech. V případě potřeby zprostředkují tlumočníka nebo vyřídí veškeré formality ve chvíli, kdy budeme kvůli léčení nuceni prodloužit pobyt v zahraničí. Díky přehledu o nákladech a zdravotním stavu pacienta pak může pojišťovna poskytnout platební garanci zdravotnímu zařízení, takže klient nemusí na místě nic platit. Samozřejmostí je péče i po návratu domů, kdy asistenční služba poradí, jak postupovat při řešení likvidace škody.

Pojistné limity Vám život nezachrání
V době popularity webových srovnávačů bohužel mnoho lidí podléhá názoru, že je důležité, jak vysoké jsou limity jednotlivých složek pojištění. Ale tyto čísla jsou často jen marketingovými taháky, ale ve skutečnosti neukazují, které pojištění je kvalitní a které ne. Specialisté z ERV Evropské si uvědomují, že v případě komplikací hraje největší roli čas a kvalita poskytovaných služeb. Proto je velmi důležité, aby asistenční služba vždy dokázala obratem zvolit ten nejlepší způsob léčení. Takové jistoty poskytne pouze kvalitní pojišťovna, která má dokonalý přehled o místních podmínkách a úrovni zdravotní péče v dané lokalitě.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *